لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۸

تنش‌ها میان احزاب جنبش و جمعیت در فاریاب، پایان یافت


مسئولان و نماینده‌گان حزب جمعیت اسلامی و جنبش ملی و اسلامی در فاریاب، با نصب پوستر و تصاویر رهبران و شخصیت های سیاسی شان، به تنش های اخیر نقطه پایان گذاشتند.

مسئولان هر دو حزب سیاسی در حالیکه مقامات محلی فاریاب نیز حضور داشتند، عکس و پوستر قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و برهان الدین ربانی را که در روزهای قبل در نقاط مختلف شهر میمنه برداشته شده بود، دوباره نصب کردند.

سید انور سادات والی ولایت فاریاب در زمینه به رادیو آزادی گفت:

" صحبت های که پیشتر در دفتر ما انجام دادند، همین اتفاق، همدلی بین هر دو حزب وجود داشته و هیچ گونه مشکلی بین شان موجود نیست و هیچ موضوع انتقام جویی نیست و کسانی که کشته و زخمی شدند همه فرزندان همین فاریاب هستند و همه شان هموطن، برادر و دوست بودند و در گذشته ها هم یکجا در مقابل دشمن جنگیدند و رزمیدند و به خاطر عدالت خواهی مبارزه کردند و در آینده هم مبارزه خواهند کرد.ِ "

مولوی اسدالله جمالی امیر عمومی جمعیت اسلامی در فاریاب میگوید، صمیمیت هر حزب به قوت خود باقی بوده و آنها در برابر دشمن مشترک خویش بازهم یکجا در کنار نیروهای امنیتی به مبارزه خواهند پرداخت:

از راست به چپ قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و برهان الدین ربانی
از راست به چپ قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و برهان الدین ربانی

" من برای شما اطمینان میدهم که همین صمیمت و برادری اعضای هر حزب به قوت خود باقیست و ما در برابر دشمن مشترک فقط مثل یک دیوار آهنین ایستاده هستیم و همچنان قوای مسلح ما نیز مطمین باشند که ما در کنار آنها مثل سابق قرار داریم. عاملین این حادثه را میگذاریم به هیئت حقیقت یاب که این عمل را کی‌ها انجام داده اند؟ در آینده خواهش من از والی صاحب این است که به هر دو طرف هم اگر شخص مغرض، اوباش و اخلال انگیز پیدا شود باید جلو اش را گرفت. مردم ما بایست در یک فضای امن و اخوت اسلامی زنده‌گی کنند. "

از سوی هم استاد محمد آصف پیمان نماینده حزب جنبش ملی و اسلامی در فاریاب اظهار میدارد که هر دو جناح با هم متحد بوده و مشکلات خویش را بعد ازین با مفاهمه، مذاکره و همدیگر پذیری حل خواهند ساخت:

" ما متحد هستیم و این عکس وحدت، برادری، صمیمت و یکپارچگی ما را نشان میدهد که در مقابل دشمنان اسلام و دشمنان میهن متحد هستیم و بعد ازین هم متحد خواهد بودیم، مشکلات و پرابلم های که وجود دارد با تفاهم و با صحبت های خوب و با شنیدن گپ های بزرگان حل خواهیم ساخت. "

درین حال باشنده‌گان فاریاب نیز، به وجود آمدن صلح و آشتی میان هر دو حزب را استقبال می نمایند.

استاد عبدالقدوس "قلیچ" رئیس محاسن سفیدان فاریاب در زمینه اظهارداشت:

" اتحاد و صلح امر خداوندی است. یقیناَ هر بیوه و بیچاره و فقیر فاریاب از وحدت این دو حزب باهم برادر استقبال نیک کردند و خوشحال هستند و خانه رهبران آباد که تا این حد خود را قناعت دادند و به نصب تصاویر رهبران خویش اقدام کردند. "

تنش ها، مظاهرات و راه پیمایی ها به دلیل حذف پوستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در شهر مزار شریف و سپس برداشتن تصاویر رهبران جهاد و مقاومت در برخی ولایات منجمله فاریاب، سبب بروز نا امنی ها، نگرانی ها و حتی منجر به کشته و زخمی شدن شش تن از شهروندان شهر میمنه گردیده بود.

گزارش: رحمت الله رها

XS
SM
MD
LG