لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

در مسابقات بین المللی کرکت افغانستان ویست اندیز را شکست داد


در مسابقات جام جهانی بیست آوره کرکت، تیم ملی کرکت افغانستان توانست با یک بازی جالب و دیدنی با تفاوت ۶ دوش تیم ویست اندیز را شکست دهد.

قرعه را تیم ویست اندیز بُرد و فیصله بیتنگ را کرد، و تیم افغانستان با از دست دادن ۷ بازیکن در ۲۰ آور برای تیم ویست اندیز ۱۲۴ دوش را هدف تعین کرد.

تیم ویست اندیز در ۲۰ آور، ۱۱۷ دوش کرد و نه توانست هدف تعیین شده را پوره کند و مغلوب شد.

این مسابقه در شهر ناگپور هند انجام یافت.

پیش از این، تیم ملی کرکت افغانستان در برابر تیم های سریلانکا، افریقای جنوبی و انگلستان شکست خورده بود و این اولین بُرد افغانستان در این مسابقات است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی یک تماس تیلیفونی برد تیم ملی کرکت افغانستان را به بازیکنان این تیم تبریک گفت.

در همین حال مقامات دیگر بلند رتبه دولتی هر کدام به نوبه خود برد تیم ملی کرکت افغانستان را به بازیکنان این تیم و تمام ملت افغانستان تبریک گفته است.

آقای عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در صفحه تویتر خود نوشته است؛ جوانان ما امروز در جهان کرکت تاریخ را رقم زدند، مردم ما بی صبرانه منتظر به آغوش کشیدن آنها هستند.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان در مقابل ویست اندیز را تبریک گفت.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در صفحه تویترش نوشته است؛ پيروزي تيم ملي كركيت افغانستان بر تيم ملي كركيت ويست انديز را در دور دوم رقابت هاي جام جهاني بيست اُوَرَه هند، به همه مردم شريف كشور خويش، تبريك گفته و به ورزشكاران قهرمان خويش خسته نباشيد مي گويم.

اميدوارم كه نسل جوان افغانستان در همه عرصه ها مثل عرصه ورزش، به كشور و مردم شان افتخار آفريده و پرچم و نام اين كشور را بر افراشته و بلند نگه دارند.

XS
SM
MD
LG