لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۰

عملیات نظامی شفق در زون شمال شرق ادامه دارد


با آنکه ساکنان ولایات شمالی کشور از افزایش روز افزون نا امنی در زون شمال و شمال شرق کشور ابراز نگرانی می کنند، اما مسئولان امنیتی از پلان گذاری و راه اندازی عملیات بهاری شفق خبر می دهند.

مسئولان قول اردوی 209 شاهین می گویند که عملیات نظامی شفق در زون شمال شرق کشور ادامه دارد و به زودی در زون شمال کشور نیز آغاز خواهد شد.

عبدالقهار آرام سخنگوی قول اردوی 209 شاهین به رادیو آزادی گفت: عملیات بهاری شفق سه روز پیش به رهبری اردوی ملی و سایر ارگان های امنیتی در شمال شرق آغاز گردید که دست های آورد نیز داشته است.

آقای آرام در رابطه گفت:

"همین اکنون که من با شما صحبت می کنم عملیات نظامی ما در بدخشان، کندز و بغلان نیز آغاز شده است و دست آورد های نیز داشته ایم. این عملیات دوام پیدا خواهد کرد."

به گفته آقای آرام، روز گذشته در جریان همین عملیات چند مخالف مسلح دولت کشته شده و تعداد هم اسیر گردیدند.

وی گفت:

"در ولسوالی خنجان ولایت بغلان 2 نفر از مخالفین مسلح دولت کشته شدند و 7 تن شان اسیر شدند، یک فیر راکت و 6 میل کلاشنیکوف نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است."

مسئولان قول اردوی 209 شاهین می گویند که بعد از ختم مرحله نخست عملیات بهاری شفق آنان دامنه این عملیات را به زون شمال کشور نیز خواهند کشاند.

مسئول مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین به رادیو آزادی گفت که به منظور راه اندازی عملیات در ولایات بلخ، جوزجان، فاریاب و سرپل نیز پلان گذاری جریان دارد و به زودی جهت سرکوب مخالفین مسلح به مناطق یاد شده نیروهای جنگی اعزام خواهند شد.

این در حالیست که مقامات امنیتی بلخ نیز پیش از این در رابطه به حضور مخالفین مسلح دولت در مناطق سرحدی ابزار نگرانی کرده اند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG