لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

نواز شریف: اجازه نمی دهیم تروریستان با زندگی مردم بازی کنند


نواز شریف صدراعظم پاکستان
نواز شریف صدراعظم پاکستان

مقامات پاکستانی تعهد نموده اند مرتکبین حمله بمی روز یکشنبه در لاهور را تعقیب و سرکوب خواهند کرد که در آن در مراسم ایستر یا عید مسیحیان 70 نفر کشته و 300 تن دیگر زخمی شدند.

نواز شریف صدراعظم پاکستان ناوقت دیروز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:

"به تروریستان اجازه نخواهند داد با زندگی مردم پاکستان بازی کنند. او گفت: "این تصمیم ما است، این تصمیم 200 میلیون پاکستانی است.

امروز خطاب به شما صحبت می کنم تا تعهدم را تازه نموده بگویم که ما حساب هر قطره خون شهدای خود را خواهیم گرفت. مسئله را حل و فصل خواهیم کرد و تا زمانیکه فیصله نشود آرام نخواهیم نشست."

نواز شریف: اردوی پاکستان عملیات نظامی را علیه مخفیگاه های تندروان آغاز خواهد کرد و پولیس مرتکبین بزدل حمله لاهور را دستگیر خواهد کرد.
نواز شریف: اردوی پاکستان عملیات نظامی را علیه مخفیگاه های تندروان آغاز خواهد کرد و پولیس مرتکبین بزدل حمله لاهور را دستگیر خواهد کرد.

در حالیکه پاکستان سه روز ماتم ملی را به سبب کشته شدن 70 نفر در لاهور اعلان کرده است، آقای شریف گفت، اردوی کشورش عملیات نظامی را علیه مخفیگاه های تندروان آغاز خواهد کرد و پولیس عقب آنچه وی مرتکبین بزدل این حمله خواند، خواهد رفت:

"برای تمام نهاد های مسئول واضح ساخته شده است، هر آنکه از فعالیت های تروریستان حمایت می کند و اعمال آنها را سهولت می بخشد، هر جاییکه باشند و در هر مکانی که مخفی باشند اجازه فرار از عدالت داده نشود."

نواز شریف که به سبب حادثۀ لاهور سفری این هفته اش به امریکا را برای شرکت در اجلاس امور هستوی لغو کرد، همچنان به تندوران هشدار داد که از نام اسلام برای توجیه خشونت های شان در کشور اسلامی پاکستان استفاده نکنند.

یک گروه انشعابی طالبان به نام جماعت الحرار مسئولیت حملۀ لاهور را به دوش گرفته است که در نزدیکی یک محل بازی کودکان در پارک گلشن اقبال در لاهور در جریان مراسم عید مسیحیان رخ داد.

گروه جماعت احرار گفت، عیسویان را هدف قرار داده است و بر مکاتب، پوهنتون ها و دیگر محلات دولتی و نظامی حمله خواهند کرد.

این گروه گفت، این حمله پیامی بود برای نواز شریف که پنجاب و مرکز این ایالت لاهور را به حیث اقامتگاه سیاسی اش محسوب می کند.

به دنبال بیانات دیشب نواز شریف گروه جماعت الحرار امروز به شکل طعنه آمیز گفت، جنگ آنها به دروازه خانۀ شریف رسیده است.

احسان الله احسان سخنگوی این گروه امروز در صفحه تویتر اش نوشته است:

"بگذار نواز شریف بداند که این جنگ به دهن دروازۀ خانه اش رسیده است، برنده این جنگ مجاهدین خواهند بود."

گفتنیست که اکثر کشته شده گان حادثۀ لاهور مربوط اقلیت عیسوی پاکستان بودند.

گزارش: زرغونه منگل

XS
SM
MD
LG