لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۲

"پیمان ناتو برای منافع امنیت جهان نقش حیاتی را بازی می‌کند"


رهبران ناتو میگویند، این پیمان برای منافع امنیت جهان نقش حیاتی را بازی میکند. این بیانات رهبران ناتو بعد از آن ایراد شد که دونالد ترمپ کاندید پیشتاز جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت، پیمان نظامی ناتو منسوخ و از کار افتاده است.

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا دیروز در یک محفل در فلوریدا گفت، ناتو نقش مهمی را در افغانستان بازی نموده، حکومت و اردوی این کشور را در ایجاد ثبات کمک میکند.

کارتر گفت، ما در حال حاضر با ناتو برای تقویت فعالیت های بازدارنده از تجاوزات روسیه کار می کنیم. وی به ماموریت گزمهء ناتو هم اشاره کرد که برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان انسان در آبهای یونان جریان دارد.

ترمپ به طور مکرر پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو را مورد انتقاد قرار داده است. این پیمان 28 عضوی بعد از جنگ دوم جهانی به هدف مقابله با اتحاد شوروی سابق، ایجاد شد.

ترمپ به روز سه شنبه در یک مصاحبهء تلویزیونی گفت، ناتو دیگر منسوخ شده است و باید تغییر یافته و به نهادی بهتری مبدل گردد.

ترمپ: ناتو دیگر منسوخ شده است و باید تغییر یافته و به نهادی بهتری مبدل گردد.
ترمپ: ناتو دیگر منسوخ شده است و باید تغییر یافته و به نهادی بهتری مبدل گردد.

جنرال جوزیف دنفورد لوی درستیز نیروهای مسلح امریکا هم در حمایت از ناتو سخن گفته ابراز داشته است: " این مشکل است که امروز سوالی را در مورد ناتو مطرح کرد، مخصوصاً در زمانی که شما چالشهای موجود در شرق و جنوب اروپا را مشاهده میکنید. "

دنفورد افزود: " نیازی نیست که اهمیت ناتو مورد سوال قرار گیرد. "

قابل ذکر است که هیلاری کلنتن کاندید پیشتاز دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ناتو را یکی از بهترین سرمایه گذاری های کشورش خوانده است.

XS
SM
MD
LG