لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

چهار انتحار کننده در ولایت کندز بازداشت شدند


مسئولان محلی ولایت کندز، از بازداشت چهار فرد انتحاری در این ولایت خبر می‌دهند.

اسدالله عمرخیل والی کندز در صحبت با رادیو آزادی گفت که این چهار فرد انتحاری به تاریخ ۱۷ حمل از سوی منسوبین امنیت ملی این ولایت بازداشت شدند.

آقای عمرخیل گفت که این افراد قصد داشتند در این ولایت برخی ارگان‌های دولتی را هدف حملات انتحاری قرار بدهند که قبل از رسیدن به اهداف شان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

وی گفت:

"این چهار تن انتحاری باشندگان اصلی ولایت غور هستند که یکی آن ۱۶ سال عمر دارد و سه تن دیگر شان ۱۷ ساله هستند و از مدت یک‎سال بدین‎سو در منطقه قره‌باغ کابل مصروف آموزش‌های دینی بودند و در آنجا از سوی ملا امام مدرسه به این اطفال زیر سن در کنار درس‌های دینی آموزش‌های حملات انتحاری و انفجاری داده شده‌است."

آقای عمرخیل بیان نمود که افراد بازداشت شده باشندگان اصلی ولایت غور هستند و از مدت یک سال بدین‌سو در یکی از مدارس دینی در منطقه قره‌باغ کابل مصروف کسب آموزش‌های دینی بودند.

والی کندز افزود که با دستگیری این مهاجمان انتحاری، از یک حمله خونین در این ولایت جلوگیری شد.

این مهاجمان انتحاری نیز به جرم خویش اعتراف کرده می‌گویند که آنان در قره‌باغ کابل مصروف آموزش‌های دینی بودند و در آنجا از سوی ملا امام مدرسه برای‌شان آموزش حملات انتحاری داده شده‌است.

یک تن از این انتحار کنندگان در صحبت با رادیو آزادی چنین گفت:

"یک سال پیش ما از غور به ولایت کابل آمدیم و به قره‌باغ رفتیم در آنجا در مدرسه درس دینی می‌خواندیم و استاد مدرسه ما را گفت که جهاد کنید و حملات انتحاری انجام بدهید و در آنجا برای ما در بخش حملات انتحاری درس دادند."

این انتحار کننده می‌گوید که آنان به خاطر انجام حملات انتحاری به ولایت کندز آمده بودند، اما قبل از رسیدن به هدف شان از سوی نیروهای امنیتی این ولایت بازداشت شدند.

این در حالیست که با آغاز فصل بهار، نیروهای مشترک افغان در این ولایت بر ضد مخالفان مسلح حکومت عملیات تصفیوی را تحت نام "شفق" راه اندازی کرده‌اند که تا اکنون ادامه دارد.

در همین‌حال مسئولان محلی ولایت کندز و نیروهای امنیتی در مورد دستگیری ملا امام مدرسه یاد شده، جزئیات ارائه نکرده‌اند.

مخالفان مسلح حکومت تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG