لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۸

یک پارک تفریحی در شهر فیروز کوه افتتاح شد


فیروز کوه مرکز ولایت غور یکی از کوچک ترین شهرهای کشور محسوب می شود، ولی به دلیل دور افتاده بودن از دید حکومت، اکنون آن یکی از عقب مانده ترین شهرها نیز گفته می‌شود.

این شهرکه تاهنوز یک پارک تفریحی داشت اکنون پارک دیگری تحت نام پارک معارف از سوی شاروالی افتتاح شد.

این پارک در حال افتتاح شد که نهاد های جامعه مدنی، شهروندان و شاروالی غور هفته جاری را هفته سرسبزی نام گذاری نموه اند.

محمد عارف قاضی زاده شاروالی غور می گوید آنها جهت سرسبزی شهر می خواهند تا در این پارک سه هزار اصله نهال را غرس نمایند.

آقای قاضی زاده که همکاری مردم را درپیش برد امور شاروالی ضروری میخواند از تمام شهروندان غوری میخواهد تا جهت سرسبزی این ولایت با این اداره همکاری نمایند.

وی گفت:

" شهر ماخانۀ ماست هیچ گاهی شاروالی با پرسونل اندک شان نمی تواند از عهده کار شهر برآید ما از تمام شهروندان می خواهیم تا ما را همیشه حمایت کنند تا اینکه بتوانیم درمدت کوتاه شهر خود را سبز وعاری از همه مشکلات نمائیم."

با این حال صبغت الله اکبری رئیس معارف غور ضمن سپاس گذاری از اقدام شاروالی غور مبنی بر نام نهادن این پارک بنام معارف می گوید که ریاست معارف غور نیز از هیچ همکاری با اداره شاروالی دریغ نخواهد کرد.

آقای اکبری که در محفل افتتاح این پارک سخن می گفت وضعیت معارف را درغور خوب توصیف کرد و افزود که هیچ گروه نمی تواند در این ولایت مانع پیش رفت معارف گردد.

وی گفت:

" ضمن تشکر از شاروالی به نمایندگی از معارف اطمینان می دهم که معارف از هیچ همکاری با اداره محلی دریغ نمی کند و از نظام مشروع که فعلاً است حمایت می کند و امیدواریم این پارک مکان خوب برای شاگردان و دانش آموزان باشد."

از سوی هم فعالین مدنی نیز با استقبال از این تصمیم شاروالی می گویند که در سال های گذشته نیز این گونه برنامه ها راه اندازی گردیده بود ولی بدلیل عدم حفاظت از بین رفته است.

محمد گل پویا یکی از فعالین مدنی می گوید:

" ما تشکری می کنیم از شاروالی غور و مردم شریف شهر فیروز کوه ولی آنچه مهم است نگهداری و حفاظت این پارک و سایر برنامه های که برای سرسبزی است ما شاهد چنین برنامه های قبلاً هم بودیم ولی چون حفاظت نشد از بین رفتند."

هفته سبز در شهر فیروز کوه با افتتاح یک پارک در پنج جریب زمین در حال نام گذاری شد که قبل از این شهروندان این ولایت از نبود مکان های تفریحی برای جوانان و اطفال شان شکایت داشتند.

گزارش: قدیر غفوری، غور

XS
SM
MD
LG