لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۸

ولی: عامل وضعیت کنونی کندز بی توجهی دولت است


افراد بیجا شده در کندز
افراد بیجا شده در کندز

شماری از اعضای شورای ولایتی کندز می‌گویند که اگر حکومت مرکزی به اسرع وقت به این ولایت توجه می‌کرد، امروز باشندگان این ولایت با انواع مشکلات سر دچار نمی‌شدند.

این مطلب را شماری از اعضای شورای ولایتی این ولایت در یک کنفراس خبری در حضور داشت مقامات محلی ولایت کندز بیان نمودند.

امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز در صحبت با رسانه‌ها گفت که حکومت مرکزی اصلاً در خصوص وضعِ امنیتی کندز هیچ‌گونه توجه ندارد و اگر توجه میداشت امروز مردم این ولایت با انواع چالش‌ها روبرو نمی شدند.

امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز
امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز

وی گفت:

"وضعیت در کندز خوب نیست و طی دو روز است که راه های ترانزیتی کندز مسدود است و هر روز و هر ساعت جنگ شدت خود را می گیرد و مردم خیلی نا آرام هستند و حتی صدای فیرها در داخل شهر به گوش می رسد."

وی افزود، اگر بی ‌توجهی حکومت مرکزی به همین منوال ادامه پیدا کند، تکرار حادثه شش ماهِ میزان سال گذشته دور از تصور نخواهد بود.

از جانب دیگر اسدالله عمرخیل والی کندز می گوید که هم اکنون جنگ در کنترول نیروهای دولتی قرار دارد و طالبان مسلح در حالت شکست هستند.

آقای عمرخیل، از حکومت مرکزی می‌خواهد تا به وضعِ کنونی این ولایت توجه جدی نماید.

اسدالله عمرخیل والی کندز
اسدالله عمرخیل والی کندز

وی گفت:

"هنوز هم جنگ جریان دارد و کنترول جنگ در دست نیروهای دولتی است و از حکومت مرکزی می خواهم که به وضعیت امینتی این ولایت توجه جدی نماید."

از سوی دیگر جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز می گوید که نیروهای دولتی با یک روحیه قوی در برابر مخالفان مسلح حکومت می رزمند و به طالبان مسلح تلفات سنگین وارد کرده اند.

وی افزود:

"جنگ در اطراف شهر ادامه دارد و چند بار طالبان پی در پی حمله کردند که شکست خوردند و تلفات سنگین به دشمن وارد گردید و نیروهای دولتی با یک مورال و روحیه قوی می رزمند."

جنگل باغ افزود، در مدت چهار روز درگیری بیش از صد تنِ از مخالفان مسلح کشته و بیش از صد تنِ دیگر شان زخمی شده‌اند.

باید گفت که وضعیت کنونی ولایت کندز، تمامی باشندگان این ولایت را نسبت به آینده شان نگران ساخته و آنان می گویند که از اثر این درگیری‌ها در ولسوالی‌ها و اطراف شهر کندز به افراد ملکی خسارات مالی و جانی وارد گردیده است.

قابل ذکر است که هم اکنون درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح در ولسوالی‌ها و اطراف مرکز کندز ادامه دارد.

مدت چهار روز میشود که شاهراه کندز – تخار نیز به روی ترافیک مسدود است و برای باشندگان ولایت‌های کندز، تخار و بدخشان مشکلات زیادی را به بار آورده است.

اما تا اکنون طالبان مسلح در مورد تلفات شان تبصره نکرده اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG