لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۸

امریکا ۲۵۰ نیروی خاص اش را به سوریه می‌فرستد


در حالیکه موعد ریاست جمهوری بارک اوباما به پایان آن نزدیک می‌شود و حدود پنج سال از خروج رسمی نیروهای امریکایی از عراق می‌گذرد، به نوشته آژانس خبری فرانس پرس به دلیل آنکه شورشیان گروه دولت اسلامی بخش‌های از آن منطقه را اشغال کرده‌اند، نیروهای امریکایی بطور آهسته دوباره به عراق باز می‌گردند.

در هفته گذشته اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا اعلان کرد که ۲۱۷ نظامی امریکایی به حیث مشاور به عراق اعزام خواهند شد و به این ترتیب تعداد نظامیان امریکایی مستقر در عراق به ۴۰۸۷ تن خواهد رسید.

همچنان بارک اوباما رئیس جمهور امریکا روز دوشنبهء هفته جاری اعلان کرد که ۲۵۰ تن از پرسونل نیروهای خاص امریکایی و افراد حمایوی آنها به شمال سوریه اعزام خواهند شد.

در حال حاضر ۵۰ تن از کماندوهای امریکایی ملیشه های محلی را در سوریه آموزش می‌دهند.

اما منتقدان، همچو افزایش بطی نیروهای امریکایی را در مبارزه بر ضد شورشیان گروه دولت اسلامی ناکافی و خیلی ناوقت خوانده‌اند.

آژانس خبری فرانس پرس می‌نویسد، سناتور جمهوریخواه جان مککین که از منتقدان سیاست نظامی بارک اوباما به شمار می‌رود، با اشاره به افزایش نیروهای امریکایی در سوریه، گفته است:
"افزایش ۲۵۰ تن از نیروهای اضافی امریکایی در سوریه یک انکشاف خوشایند، اما خیلی ناوقت و در نهایت ناکافیست."

به نوشته آژانس خبری رویترز، هیلاری کلنتن نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رقیب اش برنی ساندرز از افزایش نیروهای امریکایی در آن منطقه ابراز حمایت کرده اند.

کمپاین انتخاباتی هیلاری کلنتن در یک اعلامیه گفته است:

"این نیروهای خاص به حمایت خیلی مهم از نیروهای محلی در ساحه ادامه خواهند داد، نیروهای که باید آنها در این جنگ پیروز شوند."

آژانس خبری فرانس پرس می‌نویسد، با آنکه رئیس جمهور امریکا بزرگترین توسعهء نیروهای زمینی این کشور را از آغاز جنگ‌های داخلی تا اکنون در سوریه اعلان کرده است، اما به نظر نمی‌رسد که این حرکت خشم متحدان عرب را در مورد بر خورد محتاطانۀ واشنگتن با این بحران، فرونشاند.

بارک اوباما با وعده اینکه نیروهای امریکایی را از عراق و افغانستان خارج ساخته و امریکا را داخل یک جنگ دیگر زمینی در جهان اسلام نخواهد ساخت، برای دور دوم انتخاب شد.

شورشیان گروه دولت اسلامی که در سال ۲۰۱۴ میلادی در جریان بحران سیاسی در این منطقه که جنگ داخلی سوریه آن را تشدید کرده است، ظهور کرده و در اثر جنگ ها تا اکنون حدود ۲۷۰ هزار تن کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG