لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

عطا محمد نور از موضع گیری حکومت در برابر طالبان اعلام حمایت کرد


عطا محمد نور سرپرست بلخ
عطا محمد نور سرپرست بلخ

عطا محمد نور سرپرست بلخ از موقف اخیر حکومت وحدت ملی در برابر طالبان مسلح ابراز حمایت کرده است.

آقای نور که روز پنج شنبه در یک محفل گرامیداشت از هشتم ثور در مزارشریف صحبت می کرد گفت که در طی سیزده سال گذشته نبود تعریف مشخص از دوست و دشمن سبب نا امنی موجود در کشور شده است.

آقای نور گفت که عدم موجودیت یک سیاست مشخص در برابر طالبان مسلح به آنان جرعت بیشتر می بخشید و به حملات مرگبار شان ادامه می دادند.

نور گفت:

" تا حال هر چی که میگفتیم، حال باید حکومت به حرف هایش عمل کند و به این وحشی ها اجازه ندهند تا نا امنی و وحشت خلق کنند. "

آقای نور ابراز امیدواری می کند که بار دیگر با طالبان فرصت انجام مذاکرات با دولت مساعد ساخته نشود و دیگر فریب این گروه دهشت افگن را نخورد.

نور علاوه کرد که آرزو دارد تا حرف های اخیر رئیس جمهور اشرف غنی به دلیل گذار از یک وضعیت بحرانی نبوده باشد و بیشتر روی از بین بردن این گروه تاکید کند.

نور افزود:

" امید دارم که حرف های اخیر رئیس جمهور کشور به دلیل گذار از یک وضعیت بحرانی نباشد و برای مخالفین باز اجازه مذاکره داده نشود و فریب این وحشی های انسان کش را نخوریم. "

عطا محمد نور والی بلخ همچنان نا امنی های متداوم در افغانستان را ناشی از مداخلات کشور های همسایه این کشور و جامعه بین المللی می داند.

نور با اشاره بر حرف های گذشته اش گفته است که گروه های افراطی هم مانند طالبان در اثر اشتباه جامعه بین المللی و غربی ها در افغانستان روی کار آمده اند.

وی علاوه کرد:

" برای ایجاد طالب و ایجاد شهر های افراطی شما کمک نمی کردین، ما امروز این وضعیت نمیداشتیم، همه جامعه بین المللی اشتباه کرده، هم کشور های همسایه ما و هم غربی ها در مجموع اکثریت از کشور ها در حق افغانستان ظلم کرده اند. "

این نخستین بار نیست که آقای نور به دلیل ادامه جنگ در افغانستان انگشت انتقاد به طرف غربی ها بالا می کند، بلکه از این پیش نیز وی اظهارات مشابه را بیان داشته است.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG