لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

سیلاب‌ها در غور تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشته است


ریزش باران شدید عصر روز گذشته در غور، سبب جاری شدن سیلاب‌های شدید در فیروز کوه مرکز این ولایت گردید. سیلاب‌های که در این ولایت بی سابقه خوانده شده‌است.

به گفته مسئولین دولتی، این سیلاب‌ها خسارات سنگین را بر شهروندان غور به باور آورده‌است.

محمد زمان عظیمی آمر امنیت قوماندان امنیه غور در صحبت به رادیو آزادی گفت: سرازیر شدن این سیلاب‌ها ضمن خسارات هنگفت مالی خسارات جانی را نیز در پی دارد.

هر چند وی از آمار تلفات انسانی این سیلاب‌ها یاد آوری نکرد، اما در این مورد چنین گفت:

" سیلاب بسیار شدید و قوی بود به همین اساس خسارات جانی و مالی برجا گذاشت و تیم‌های از نیروهای امنیتی در ساحه رفته اند که توانستند چند نفر را در مربوطات پوزه لیچ نجات دهند و ما خود ما برای نجات اموال دکاکین در داخل شهر هستیم و خسارات واقعاً سنگین به مردم وارد کرده است."

از سوی هم حمیدالله دادفر رئیس مبارزه با حوادث طبیعی در غور نیز خسارات و تلفات برخاسته از سرازیر شدن سیلاب‌ها را تائید می‌کند.

آقای داد فر گفت که نظر به اطلاعاتی که از سوی مردم به وی رسیده‌است تا ۱۷ تن جان باخته، چهارصد منزل مسکونی، تعداد زیادی از مواشی و زمین های زراعتی از بین رفته است اما به گفته وی تا هنوز صحت بودن این آمار به گونه کلی تائید نشده است.

به گفته رئیس مبارزه با حوادث این ولایت، آنها تیم‌های شانرا برای بررسی این خسارات به محلات وقوع حوادث فرستاده‌اند.

وی در ادامه افزود:

" به گفته آمارِ که مردم و باشنده‌های محل به ما گفته اند تا هنوز ۴۰۰ منزل مسکونی تخریب شده ۱۷ نفر کشته که شاید دقیق نباشد کم و زیاد در این آمار باشد ولی در از بین رفتن زمین‌های زراعتی و درختان مردم و مواشی زیاد است و ما هم تیم‌های خود را به ساحه روان کردیم در تلاش پیدا کردن آمار دقیق هستیم."

هر چند سیلاب‌ها در فصل بهار همه ساله در غور خسارات را از خود بر جا می‌گذارد ولی خسارات و شدت سیلاب دیروز که در این ولایت رخ داد بی پیشنه ترین حادثه طبیعی در این ولایت گفته شده‌است.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG