لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۰

پانزده کارمند دفتر کمپنی زغال سنگ در ولایت بغلان ربوده شدند


افردا مسلح با حمله به یکی از دفاتر کمپنی زغال سنگ افغان کول در معدن کرکر ولایت بغلان پانزده کارمند این کمپنی را با خود بردند.

رباینده‌گان تاهنوز تقاضای در بدل رهای این کارمندان نکرده اند ولی مقامات امنیتی بغلان می‌گویند تلاش‌ها برای رهایی آنان آغاز شده است.

محمد معروف سروری رئیس کمپنی خصوصی افغان سمنت که افغان کول بخش از آن می‌باشد می‌گوید معاون کمپنی افغان کول شامل ربوده شده ها است و رباینده‌گان افزون بر کارمندان این کمپنی موتر و وسایل سبک دفتری و سلاح‌های محافظین آنان را نیز با خود برده اند:

"معاون افغان کول و دو انجنیر است و متباقی پرسونل اداری و بخش‌های تخنیکی اند که نُه بجه دیروز یکشنبه ربوده شدند. رباینده‌ها یازده موتر یازده میل سلاح و خیلی از وسایل سبک دفتری را نیز با خود برده و بقیه را شکستانده اند و تا حال هیچ اثری از آنان در دست نیست و رباینده‌ها نیز تماس نگرفته و در بدل رهایی آنان تقاضایی نکرده اند."

وی به رادیو آزادی گفت این کارمندان از محل کارشان ساحه کرکر پلخمری ربوده شده اند.

او افزود:

"آنها چندین بار از نا امن بودن این ساحه و احتمال بروز چنین حادثه مقامات امنیتی را آگاه کرده بودند ولی توجهی به آن صورت نگرفت."

هرچند تا هنوز فرد یا گروهی مسئولیت ربودن این افراد را بدوش نگرفته ولی ذبیح الله شجاع آمر مطبوعاتی قوماندانی امنیه ولایت بغلان می‌گوید:

"اینها از طرف مخالفین دولت به نام قوماندان میرویس که قبلاً در ساحه کرکر فعالیت داشتند ربوده شده و تلاش‌ها برای رهایی آنان آغاز شده است."

در ساحه کرکر ولایت بغلان چندین معدن فعال زغال سنگ وجود دارد و از چندی بدینسو تعدادی از افراد مسلح نیز در آن به فعالیت آغاز کرده اند.

معدن ذغال سنگ در ولایت بغلان
معدن ذغال سنگ در ولایت بغلان

مسئولین کمپنی خصوصی افغان کول می‌گویند دربارهء مشکلات امنیتی در این ساحه به مسئولین امنیتی و رسانه ها معلومات ارائه کرده اند اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

گزارش: بشیراحمد غزالی/ بغلان

XS
SM
MD
LG