لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۵

نیکولسن: نیروهای امنیتی افغان حالت تهاجمی را اختیار کنند


جنرال جان مک نیکولسن قومندان عمومی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ
جنرال جان مک نیکولسن قومندان عمومی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ

مقامات نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان می‎گویند که نیروهای امنیتی افغان در برابر دشمن از شکل دفاعی خارج شده و حالت تهاجمی را به خود اختیار کنند.

جنرال جان مک نیکولسن قومندان عمومی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان روز دو شنبه به بلخ آمد و در دیدار با مقامات امنیتی شمال گفته‎است که از تداوم حکومت وحدت ملی و برنامه‎هایش در مبارزه با هراس افگنی حمایت می‎کند و تمرکز این نیروها بعد از این بیشتر به تقویت نیروهای هوایی افغان خواهد بود.

آقای نیکولسن پشت درهای بسته با عطا محمد نور سرپرست بلخ نیز دیدار کرد، وی در این دیدار در مورد حمایت قاطع نظامیان خارجی از نیروهای امنیتی افغان اطمینان داده‎است.

عطا محمد نور سرپرست بلخ در یک نشست خبری به رسانه‎ها گفت که مقامات نیروهای خارجی در چوکات مأموریت حمایت قاطع از نظامیان افغان می‎خواهد تا پس از این در برابر حملات دشمن حالت دفاعی نداشته و شکل تهاجمی علیه تروریستان را در پیش گیرند.

در روحیه تهاجمی افراد خسته نمی شوند.
در روحیه تهاجمی افراد خسته نمی شوند.

عطا محمد نور گفت:

"در روحیه هجومی می‎تواند افراد خسته نشود، روحیه هجومی به نیروهای امنیتی افغان کمک می‎کند که مورال عالی داشته باشند و لانه سازی بکنند تا امنیت افغانستان را به چالش بشکانند."

آقای نور گفت که مقامات نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان تلاش بر این دارند تا بیشتر نیروهای امنیتی افغان ظرفیت سازی شوند و بخصوص نیروهای هوایی بیشتر از پیش تجهیز و حمایت نظامی شوند.

جنرال جان مک نیکولسن می‏گوید که آنان با هماهنگی و همکاری نیروهای خاص پولیس از آغاز سال روان میلادی تا کنون عملیات نظامی مختلف را علیه گروه داعش در شرق افغانستان انجام داده‎اند که حضور افراد وابسته به این گروه را در ولایات ننگرها و کنر کاهش داده‎است.

ما تلفات سنگین صدها نفری به داعش وارد نمودیم.
ما تلفات سنگین صدها نفری به داعش وارد نمودیم.

وی افزود:

"از ماه جنوری تا کنون ما عملیات نظامی مختلف را علیه داعش در ننگرهار داشتیم، ما تلفات سنگین صدها نفری به آنان وارد نمودیم و حضور شان در مناطق مختلف را از چندین ولسوالی به دو ولسوالی کاهش دادیم."

این قومندان نیروهای خارجی مستقر در افغانستان با اشاره به نشست وارسا که در آینده نزدیک با حضور مقامات افغان دایر خواهد شد، گفت که انتظار دارد تا در این نشست کمک‎های بیشتر به افغانستان تعهد شود.

در همین حال جنرال عبدالحمید حمید قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال و شمال شرق با رد این گفته‎ها می‎گوید که هم‎اکنون در زون شمال و شمال شرق کشور هفت عملیات تهاجمی را رهبری می‎کند و بشتر از هفتاد در صد عملیات شان حالت تهاجمی دارد.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG