لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۰

دو تبعۀ افغان در ایتالیا به جرم قاچاق انسان بازداشت شده‎است


پولیس ایتالیا در نتیجه عملیات ضد تروریزم و قاچاق انسان دو تبعۀ افغان را دستگیر کرده‌است.

سارنوالان در شهر باری در جنوب ایتالیا روز سه شنبه گفتند، این افراد پس از اینکه تصاویر مشکوک در تیلیفون‌های همراه شان بدست آمد، مورد هدف نیرو های پولیس ایتالیا قرار گرفت.

در تیلیفون‌های همراه این افراد تصاویری از مناطق حساس شهر باری به شمول، میدان هوایی، بنادر و مغازه‌های بزرگ و همچنان مراکز عمده در روم، لندن و پاریس دیده شده‌اند.

به گفتۀ سارنوالان در تیلیفون‌های مظنونین تصاویر از سلاح‌های مختلف، عکس‌های از جنگجویان طالبان و فایل‌های از تعالیم اسلامی تندرو نیز موجود بودند.

رابرت روسی لوی سارنوال ایتالیا در یک نشست خبری گفت، آنها شواهدی در دست ندارند که نشان دهند، مظنونین قصد حملاتی قریب‌الوقوع را در نظر دارند، اما این واضح است که آنها می‌خواستند، برای چنین حملاتی آماده‌گی بگیرند.

سارنوال روسی در ادامه صحبت خود گفت، اگر یک پاکستانی و یا یک افغان از یک منطقۀ عکسبرداری می‌کند، معنی آن را ندارد که آنها کار نادرست را انجام داده‌اند، اما به گفتۀ وی عکس برداری از مراکز حساس که یک توریست نباید از آنجا تصویر بگیرد، معنی دیگر دارد.

گلستان احمدزی ۲۹ ساله به اتهام کمک به مهاجران غیر قانونی در شهر فوگیا در جنوب ایتالیا دستگیر شده و حکیم نصیری ۲۳ ساله به اتهام ارتباط با تروریزم بین‎المللی از یک خانه پناهنده‎گان در شهر باری بازداشت گردیده‎است.

سارنوال روسی گفت، از جمع این سه نفر، دو تن آنها دوباره به افغانستان فرستاده خواهند شد و یک تن دیگر آنها در ایتالیا مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG