لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۰

مقامات طالبان افغان مرگ ملا اختر محمد منصور را تائید کردند


جسد منسوب به ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان افغان
جسد منسوب به ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان افغان

مقامات طالبان افغان تائید کردند که ملا اختر محمد منصور در نتیجه حمله طیاره بی‌پیلوت امریکا در مناطق سرحد بین افغانستان و پاکستان کشته شده‌است.

این در حالیست که در کنار امریکا و افغانستان، رسانههای پاکستانی هم به نقل از مقامات این کشور کشته شدن ملا منصور را تائید کردند.

جناح طالبان به رهبری ملا محمد رسول می‌گوید، معلوماتی که آنها در دست دارند، تائید می‌کند که ملا اختر محمد منصور در نتیجه حمله هوایی طیاره بی‌پیلوت کشته شده‌است.

ملا عبدالمنان نیازی یک عضو ارشد جناح انشعابی طالبان به رهبری ملا محمد رسول روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، موتر حامل ملا اختر محمد منصور مورد حمله طیاره بی‌پیلوت قرار گرفته و دو نفر سرنشین آن کاملا سوخته‌است.

منصور داخل کویته شورا داشت.
منصور داخل کویته شورا داشت.

آقای نیازی می‌گوید:

"معلوماتی که از داخل کویته گرفته‌ایم، صحت این موضوع را صد در صد تائید می‌کند که موضوع حقیقت دارد. به خاطریکه منصور داخل کویته شورا داشت. اما دیروز از آنجا به طرف گرزیگل حرکت کرده بود که در همین منطقه مورد حمله قرار گرفت."

همزمان با این، ملا عبدالرؤف یک عضو رهبری گروه طالبان متعلق به ملا اختر محمد منصور به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که ملا اختر محمد منصور در نتیجه این حملۀ هوایی کشته شده‌است.

قبل ازاین، وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفته بود، که ملا منصور در منطقه سرحدی بین پاکستان- افغانستان مورد هدف حمله طیاره بدون سرنشین امریکا قرار گرفته‌است.

ملا منصور همه سیستم مالی طالبان را تحت کنترول داشته است.
ملا منصور همه سیستم مالی طالبان را تحت کنترول داشته است.

حکومت افغانستان از دیر زمانی مقامات پاکستان را متهم می‌کند که به طالبان افغان پناه داده و از آنها حمایت می‌کنند.

یک مقام افغان که نخواست از وی نام گرفته شود گفت، ملا منصور همه سیستم مالی طالبان را که اکثراً از قاچاق و تجارت مواد مخدر بدست می‌آید، تحت کنترول داشته و معلوم نیست که اکنون از دو جناحی طالبان چه کسی رهبری را بدست خواهد گرفت .

اما جناح طالبان به رهبری ملا محمد رسول مدعی است که اکثریت قوماندانان طالبان در ولایات مختلف افغانستان با شورای آنها هماهنگ اند.

ملا منان نیازی درادامه صحبت خود به رادیو آزادی گفت، تمام امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری شورای آنها قرار دارد.

XS
SM
MD
LG