لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۴

دستاوردهای حکومت افغانستان برای نشست‌های وارسا و بروکسل چیست؟


ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، حکومت با دستاورد های چشمگیری در رابطه به آوردن اصلاحات قرار است به نشست‌های وارسا و بروکسل اشتراک کند.

دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صحبت با رادیو آزادی از اصلاحات در بخش‌های عدلی و قضایی، وزارت خانه‌ها، گمرکات و جمع آوری مالیه یاد آور شد.

به گفتۀ آقای مینه‌پال، حکومت افغانستان برنامه‌های را روی دست دارد که بر اساس آن تعهدات را که با جامعه جهانی کرده عملی می‌سازد.

حکومت افغانستان با جامعه جهانی تعهد مبارزه با فساد اداری را کرده‌است.
حکومت افغانستان با جامعه جهانی تعهد مبارزه با فساد اداری را کرده‌است.

وی از تلاش حکومت در مبارزه علیه فساد اداری یاد کرده گفت:

"حکومت افغانستان با جامعه جهانی تعهد کرده که با فساد اداری مبارزه خواهد کرد و ایجاد شورای عالی مبارزه با فساد مثال این است. شما عنقریب شاهد آغاز فعالیت مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری خواهید بود که از دوسیه‌های وزرا تا مأمورین را بررسی خواهد کرد و این نشان دهنده عملی کردن تعهد ماست."

قرار است نشست وارسا در ماه جولای و نشست بروکسل در ماه اکتوبر سال جاری میلادی برگزار شود.

جامعه جهانی این دو نشست را برای جلب کمک‌ها برای افغانستان بسیار مهم خوانده‌است.

سران کشورهای بزرگ اقتصادی جهان هفتۀ پیش در اجلاس «جی هفت» در جاپان که روی ادامه کمک با افغانستان تعهد کردند، نشست‎های که قرار است در وارسا و بروکسل برگزار شوند را نیز برای این کشور مهم خواندند.‎

در اعلامیه که از سوی گروه «جی هفت» نشر شد گفته شده که افغانستان با تعهدات خود در باره اصلاحات می‎تواند در این دو نشست کمک‎های جامعه جهانی را جلب کند.

جی هفت: افغانستان می‌تواند در نشست وارسا و بروکسل کمک‌های جامعه جهانی را جلب کند.
جی هفت: افغانستان می‌تواند در نشست وارسا و بروکسل کمک‌های جامعه جهانی را جلب کند.

معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان می‎گوید، کمک‎های جامعه جهانی مشروط به آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد اداری است که حکومت در این راستا کار را آغاز کرده‎است.

آقای مینه‎پال می‎افزاید:

"کمک‌های جامعه جهانی مشروط به آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد اداری است و زمانیکه حکومت افغانستان دستاورد های خود در این دو بخش را ارزیابی می‌کند می‌تواند قناعت جامعه جهانی را جلب کند."

جامعه جهانی همواره روی مبارزه با فساد اداری در افغانستان تأکید کرده‎است.

بر اساس گزارش سازمان شفافیت بین‎المللی افغانستان از مفسدترین کشورهای جهان است و حکومت در امر مبارزه با فساد ناکام بوده‎است.

در گزارش این سازمان در فهرست کشور های فاسد جهان افغانستان در ردیف ۱۶۶م قرار داشت.

XS
SM
MD
LG