لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۰

اشرف غنی: اصلاحات بنیادی در ادارات هلمند آورده می‌شود


رئیس جمهور افغانستان می‌گوید طرح اصلاحات بنیادی را در ادارات ملکی و نظامی هلمند روی دست دارد و بر علاوۀ بازسازی بند کجکی چندین پروژۀ اقتصادی در این ولایت به راه انداخته خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان در روز اول ماه مبارک رمضان از ولایت ناآرام هلمند بازدید نموده با مقامات محلی، سران نظامی، بزرگان قومی و فعالان مدنی این ولایت ملاقات کرد.

نمایندگان مردم از رئیس جمهور خواستار تأمین امنیت، اصلاحات در ادارات ملکی و نظامی و تعیین افراد شایسته شدند.

آنها همچنین خواستار توجه به خدمات صحی و تعلیمی در این ولایت شدند.

به ارتباط تشکیلات پولیس هلمند از مدتها شکایت می‌شود و بزرگان قومی دیروز یکبار دیگر این شکایت‌ها را به رئیس جمهور بازگو کردند.

رئیس جمهور غنی در مورد گفت:

" اصلاحات در صفوف پولیس هلمند به اجرا گذاشته خواهد شد. امروز به وزیر داخله دستور دادم که از این پس قوماندان‌های امنیۀ ولسوالی‌ها را هم کسی بدون امضا من مقرر کرده نمی‌تواند."

رئیس جمهور اشرف غنی به وزارت داخله دستور داده تا ادعا های را که دربارۀ قوماندان امنیۀ سابق هلمند می‌شود، بررسی کند.

رئیس جمهور اشرف غنی به ارتباط حکومتداری خوب با مردم هلمند وعدۀ آوردن تغییرات نمود و از والی خواست تا در بارۀ ادارات محلی بررسی‌های همه جانبه انجام دهد و افراد شایسته و کار فهم را بگمارد.

بند کجکی در ولایت هلمند
بند کجکی در ولایت هلمند

رئیس جمهور اشرف غنی با اینکه سال جاری را یک سال پُر از مشکلات برای هلمند خواند ولی باز هم گفت که کار بازسازی بند کجکی و چندین پروژه دیگر در این ولایت سرعت بخشیده خواهد شد.

وی گفت:

" آب ما آبروی ما است. ما آبروی خود را حفظ می‌کنیم و آبهای خود را تنظیم می‌کنیم. علوم باغ را هم می‌سازیم. دهله را بازسازی می‌کنیم، کجکی هم فعال خواهد شد و آبهای بیشتر را مهار خواهیم کرد. ما توافقنامۀ بین‌المللی در این باره داریم. این حق مردم و تعهد ما است."

رئیس جمهور افغانستان بر ارادۀ حکومت برای صلح یکبار دیگر تأکید کرد ولی گفت صلح تحمیلی را نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور افغانستان در حال از هلمند بازدید می‌کند که درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و شورشیان طالب در این اواخر در این ولایت شدت اختیار کرده‌است.

شورشیان طالب چند روز پیش حملات را در نزدیکی مرکز لشکرگاه انجام دادند.

رئیس شورای ولایتی هلمند در این اواخر از احتمال سقوط این ولایت هشدار داده خواهان اعزام نیروهای اضافی به این ولایت شده بود.

XS
SM
MD
LG