لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۶

سید عبدالرحمن: جرایم جنایی در کابل افزایش یافته است


شورای ولایتی کابل افزایش بیکاری، فساد اداری و حضور افراد مسلح غیر مسئول را از عوامل عمده بیشتر شدن جرایم جنایی و سرقت‌های مسلحانه در شهر کابل عنوان می کند.

سید عبدالرحمن رئیس این شورا روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، در مقایسه با ماه‌های گذشته سطح جرایم بخصوص سرقت‌های مسلحانه در این شهر بالا رفته است.

آقای عبدالرحمن همچنان گفت، بیشتری این رویداد‌ها در ناحیه پنجم و یازدهم شهر کابل به وقوع پیوسته است.

وی گفت:

" این یک واقعیت است که سطح جرایم در شهر کابل بالا رفته است اکثریت جرایم سرقت‌های مسلحانه در اکثر موارد مردان مسلح ناشناس موتر را ایستاده کرده با خود می برند و حتی در روز در خانه‌ها هم با سلاح داخل شده و دزدی می‌کنند و ما شاهد چندین قضیه در ناحیه ۵ و یازده شهر کابل بودیم."

وی می‌گوید که در شهر کابل جان، پول نقد، موتر و اموال مردم مصئون نبوده و باید نیروهای امنیتی افغان در جهت کاهش جرایم جنایی در این شهر تلاش‌ هایشان را بیشتر سازند.

این در حالیست که برخی از روزنامه‌ها نیز نوشته اند که سه روز پیش مالک یکی از شرکت‌های ساختمانی در کارته سه شهر کابل اختطاف گردید و در همین روز یک فرد دیگر نیز در چهار راهی قمبر اختطاف شد و زمانیکه اختطاف کننده‌ها می‌خواستند فرد سوم را نیز با خود ببرند با مقاومت روبرو شدند.

شورای ولایتی کابل در حالی از افزایش جرایم در شهر کابل شکایت می‌کند که حدود یک و نیم ماه قبل اباسین پسر چهارده سالۀ که از سوی ربایندگان از ساحه کارته نو شهر کابل ربوده شده بود به شکل بی‌رحمانه به قتل رسانده شد.

از سوی هم شماری از باشنده‌های شهر کابل نیز از افزایش جرایم جنایی در این شهر ابراز نگرانی می‌کنند.

آنها می‌گویند که رفت و آمد‌ شان بخصوص در هنگام شب در شهر دشوار شده و آنان از سوی دزدان مسلح در مناطق مختلف مورد تهدید قرار می‌گیرند.

دو تن از باشندگان کابل در مورد چنین گفتند:

"مردم آزار و اذیت باشند یکجا رفته نتوانند از ترس یک تجار و یک پولدار رفته نتواند اگر بیرون شوی از پشت سرت یک دزد می آید و اختطاف می‌کند"

"دزدی و اختطاف بسیار زیاد شده باید حکومت جلو آنرا بگیرد ما دریور هستیم در روز روشن در کوچه ها رفته نمی‌توانیم از ترس."

اما قوماندانی امنیه کابل افزایش جرایم در این شهر را رد کرده می‌گوید که وضعیت امنیتی شهر کابل قناعت بخش است.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی این مسئله را تبلیغات برخی حلقات خوانده که به گفته وی تلاش دارند وضعیت امنیتی شهر کابل را نادرست جلوه دهند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل
فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل

وی گفت:

" برای تمام باشنده‌های شهر کابل اطمنیان می‌دهم تمام این مسایل پروپاگند منفی برخی حلقات مغرض است که می‌خواهند شهر کابل را ناامن جلو بدهند، وضعیت امنیتی کابل قناعت بخش است."

آقای عبیدی همچنان می‌گوید، سطح جرایم جنایی ۱۵ درصد در ماه ثور نسبت به ماه حمل سال روان کاهش یافته است.

به گفته وی از اوایل جوزا تا حالا نیز میزان جرایم در این شهر کاهش یافته و برای مصئونیت مردم تلاش نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG