لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۹

وزیری: خط مشی حکومت افغانستان در مبارزه با تروریزم روشن است


دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، گروه‌های طالبان، حقانی، القاعده و داعش، هر گروه که قانون اساسی افغانستان را نپذیرد و راه جنگ را اختیار کند، نزد آنها تفاوت نداشته و خط مشی حکومت در مبارزه با تروریزم واضح و روشن است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، نیروهای امنیتی افغان بدون توجه به نام و نشان این گروه‌ها به مبارزه ‌شان علیه آنها ادامه می‌دهند.

جنرال دولت وزیری که دیروز با رادیو آزادی صحبت می‌کرد گفت، حکومت افغانستان و نیروهای مسلح افغان بر ضد همه گروه‌های مبارزه می‌کنند که قانون اساسی افغانستان را نمی پذیرند و راه حمله بر غیرنظامیان بی‌گناه را در پیش می گیرند.

به گفته جنرال وزیری، حکومت افغانستان گروه‌های را ترروریستی می‌خواند که ملکی‌ها را هدف قرار می‌دهند.

وی گفت:

"کسی که زن و مرد را ترور کرده، از بین می‌برد و دست به اعمال تروریستی می‌زند، حکومت و قوای مسلح افغانستان در مقابل آنها جدی مبارزه می‌کند. هیچ فرقی بین گروه القاعده، طالبان، حقانی و یا داعش نیست. بناءً ما کوشش می‌کنیم که به هر شکل ممکن در افغانستان امنیت تأمین شود."

قبل از این، نشریه فیسکل تایمز گزارش را در مورد وضعیت افغانستان و فعالیت گروه‌های طالبان، القاعده و داعش در این کشور به نشر رسانده‌است. در گزارش آمده است که جنگجویان طالبان نسبت به داعش در افغانستان حملات بیشتر را به راه انداخته اند.

اما جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی یک بار دیگر تأکید کرد که نزد آنها گروه‌های تروریستی کدام فرقی ندارد.

به نوشتۀ نشریه فیسکل تایمز، جهان در سال گذشته، حدود ۱۲ هزار حمله تروریستی را شاهد بود که در نتیجۀ آن ۲۹ هزار انسان کشته و بیش از ۳۵ هزار دیگر جراحت برداشته اند.

XS
SM
MD
LG