لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۴

غورزنگ: طالبان پاکستانی در خاک افغانستان حضور ندارند


ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی
ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان یکبار دیگر ادعای لوی درستیز پاکستان را که گفته است ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی در خاک افغانستان حضور دارد، رد نموده است.

تواب غورزنگ دیروز در کابل در یک کنفرانس خبری در اشاره به بیانات جنرال راحیل شریف گفت، جنگجویان تحریک طالبان پاکستان به شمول ملا فضل الله در خاک افغانستان نیستند ولی اسلام آباد باید بر اساس توافقات نشست‌های چهارجانبه، طالبان افغان را هدف قرار دهد که در داخل خاک پاکستان فعالیت دارند.

بازی اتهامات نتیجه نخواهد داشت.
بازی اتهامات نتیجه نخواهد داشت.

وی گفت:

"تی تی پی، شبکه حقانی، شبکه القاعده، طالبان، لشکر طیبه و دیگران گروه‌های تروریستی اند که برای امنیت افغانستان و منطقه تهدید می‌باشند. به باور ما این بازی اتهامات نتیجه نخواهد داشت. ما به این باوریم که اگر واقعاً بخواهیم در منطقه مخصوصاً در افغانستان صلح تأمین شود خوب خواهد بود که بر اساس توافقات جلسات چهارجانبه علیه گروه‌های اقدام شود که همین حال در پاکستان مشغول فعالیت‌های تروریستی علیه افغانستان اند."

لوی درستیز پاکستان به روز جمعه در جریان دیدار با یک هیئت از مقامات امریکایی از کابل و واشنگتن خواست مراکز طالبان پاکستان در خاک افغانستان را هدف قرار دهند.

این هیئت شامل ریچارد اولسن نماینده امریکا برای افغانستان و پاکستان، جنرال جان نیکلسون قوماندان عملیات قاطع ناتو در افغانستان و پیتر لیوی مشاور خاص رئیس جمهور امریکا بود.

موتریکه ملا اختر محمد منصور رهبر سابق طالبان در آن سوار بود و هدف حمله طیاره بی پیلوت امریکایی قرار گرفت.
موتریکه ملا اختر محمد منصور رهبر سابق طالبان در آن سوار بود و هدف حمله طیاره بی پیلوت امریکایی قرار گرفت.

بعد از کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان در اثر حملۀ طیاره بی پیلوت امریکایی در بلوچستان پاکستان، مقامات امریکایی برای اولین بار به هدف گفتگو با مقامات ملکی و نظامی پاکستان به آنجا سفر کردند و به روز جمعه به جنرال راحیل شریف لوی درستیر آن کشور دیدار داشتند.

اردوی پاکستان تایید کرده‌است که دو جانب در مورد ایجاد ثبات در افغانستان بعد از کشته شدن ملا اختر محمد منصور صحبت نموده‌است.

عبدالله عبدالله رئیس اجراییۀ حکومت افغانستان هم گفته است، پاکستان به تعهداتش در مسئله صلح افغانستان عمل نمی‌کند.

آقای عبدالله به روز شنبه در دیدار با ریچارد اولسن گفت، افغانستان تلاش کرد به کمک پاکستان پروسه صلح را شدت بخشد ولی پاکستان به وعده هایش عمل نکرد.

XS
SM
MD
LG