لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۷

سادات: ۳۳ قریه در فاریاب از وجود طالبان پاکسازی شده‌است


سید انور سادات والی فاریاب
سید انور سادات والی فاریاب

در نتیجه عملیات «خنجر۶» در ولسوالی‌های المار و قیصار ولایت فاریاب طی سه روز گذشته نزدیک به ۷۰ شورشی طالب کشته و زخمی شده اند.

سید انور سادات والی فاریاب که در یک نشست خبری در خصوص دست آورد‌های عملیات یاد شده به رسانه‌ها معلومات می داد، گفت: ضمن تلفات وارده به طالبان مسلح، ۳۳ قریه در منطقه قرایی ولسوالی المار از دست طالبان مسلح آزاد شده‌است.

وی گفت:

" عملیات خنجر۶ در چوکات عملیات عمومی شفق که در سطح کشور آغاز شده بود، در فاریاب از سه روز بدینسو ادامه دارد. در نتیجه این عملیات دشمن ۲۹ نفر کشته و۴۰ نفر هم زخمی دارند. همچنان در جریان این عملیات ۳۳ قریه از وجود طالبان مسلح پاکسازی شد البته در مناطق ولسوالی‌های المار و قیصار."

به گفته والی فاریاب در نتیجه این عملیات ۷۰ تن از نیروهای مردمی که از ۱۳ روز بدینسو در منطقه قرایی ولسوالی المار در محاصره طالبان قرار داشتند از محاصره بیرون شدند.

آقای سادات همچنان گفت که در جریان عملیات به افراد ملکی آسیب نرسیده اما ۶ تن از نیروی‌های مردمی کشته و۱۰ تن دیگرشان زخم برداشته اند.

والی فاریاب گفت: راه موصلاتی روستای قرایی ولسوالی المار که از ۸ ماه بدینسو توسط طالبان مسدود گردیده بود دوباره در نتیجه عملیات خنجر۶ باز شده‌است.

وی افزود:

"۷۰ نفر از نیروهای مردمی در ساحه قرایی المار که از ۱۳ روز بدینسو در محاصرۀ طالبان قرار داشتند آنها نیز از محاصره نجات پیدا کردند و نیروهای مردمی ما در سه نقطه قرایی با هم وصل شدند و به خاطر وصل کردن راه قرایی به مرکز المار که مدت ۸ ماه توسط طالبان مسدود بود قسمت اعظم آن ساحه دوباره باز شد و ما امیدوار هستیم که در چند روز بعدی همۀ قسمت‌های راه از وجود شورشیان طالب پاکسازی گردد."


گروه طالبان مسلح تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌ است.

XS
SM
MD
LG