لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۰:۱۶

روسیه با خطر حذف شدن از جام ملت‌های اروپا روبرو است


تیم ملی فوتبال روسیه
تیم ملی فوتبال روسیه

به دنبال حمله هواداران تیم ملی فوتبال روسیه بالای دوستداران تیم ملی انگلستان، اکنون تیم روسیه با خطر خروج از بازی‌های جام ملت‌های اروپا روبرو شده‌است.

اکنون اتحادیه فوتبال روسیه به خاطر این برخورد، به پرداخت ۱۵۰ هزار یورو جریمه و همچنان احتمال بیرون شدن تیم روسیه از بازی‌های امسال روبرو شده است.

یوفا یا اتحادیه فوتبال اروپا، رسماً روسیه را مقصر رویداد شنبه شب در ستدیوم ورزشی مسیغه در فرانسه دانسته است.

بازی انگلستان و روسیه که با نتیجه یک- یک پایان یافت، آغاز گر جنگ میان هواداران دو تیم شد.

اگر پیش از این طرفداران هر دو کشور، حرف‌های بر یکدیگر می‌گفتند، اینبار برخورد فزیکی در ستدیوم رخ داد.

پیدرو پینتو مسئول رسانه‌ها و روابط یوفا به خبرگزاری رویترز گفت: اتحادیه فوتبال روسیه به خاطر این گونه برخورد جریمه شده‌است.

وی افزود:

" اتهام‌ها به خاطر آزار و اذیت گروهی، برخورد نادرست نژادی و استفاده از پتاقی وارد شده‌است. این اتهام‌ها به اتحادیه فوتبال روسیه سپرده شده و برای کنترول اصول اخلاقی و دسیپلین یوفا، این تحریم‌ها وضع شده‌اند، جریمه ۱۵۰ هزار یورو و تعلیق بازی‌های تیم ملی روسیه در جام یوفا ۲۰۱۶ بخاطر اذیت‌های گروهی، بر اساس ماده بیستم قواعد دسیپلین یوفا."

در نتیجه حمله هواداران تیم روسیه بالای دوستداران تیم انگلستان، زد و خورد شدت یافت که ۴۴ زخمی برجا گذاشت.

در برخی گزارش‌ها گفته شده که برای روسیه یک فرصت دیگر داده شده و اگر هوادارانش باز هم به خشونت متوسل شوند، تیم این کشور از جام ملت‌های اروپا حذف خواهد شد.

بر اساس جدول فعلی، اگر تغییری به میان نیاید، روز چهارشنبه روسیه با سلوواکیا به میدان خواهد رفت.

در ادامه بازی‌های جام ملت‌های اروپا، امشب ساعت شش به وقت محلی و هشت و نیم شب به وقت افغانستان اتریش و هنگری با هم به میدان می‌روند.

همچنان ساعت نُه امشب به وقت محلی پرتگال به مصاف آیسلند می‌رود که با همین، دیدار‌های نخست تیم‌های این جام ملت‌های اروپا پایان خواهد یافت و از فردا دیدار‌های دور دوم آغاز خواهد شد.

جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG