لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۰

نظریات متفاوت ترامپ و کلنتن در مورد کشتار فلوریدا


دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخوا امریکا وعده داده که در صورت پیروز در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ورود مهاجران از کشورهای با تاریچه تروریزم را به حالت تعلیق می‌آورد، اما رقیبش هیلری کلنتن نامزد حزب دیموکرات از ورود مسلمانان بدنیت به امریکا هشدار داده‌است.

کمپاین هیلری کلنتن بر دو دیدگاه رئیس جمهور بارک اوباما استوار است یکی سرکوب گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی در عراق و سوریه و دوم وضع مقررات جدی تر بالای خرید و فروش اسلحه در امریکا.

اما دونالد ترامپ در این مورد، دیدگاه متفاوت دارد. او خواهان تدابیر جدی برای حفظ امنیت ملی امریکاست.

به نوشتهء خبرگزاری اسوشیتدپرس، اساس پلان مبارزه دونالد ترامپ را تغییر در قوانین و اصول مهاجرت از دیگر کشورها تشکیل می‌دهد.

اما هیلری کلنتن می‌گوید، اینگونه پیشنهادها قوانین اجرایی برای کار با جوامع مسلمان را دشوار می‌سازد.

وی گفت:

"سخنان ضد اسلام و ممنوعیت ورود خانواده‌ها و دوستان امریکایی‌های مسلمان و همچنان میلیون‌ها تاجر و سیاح مسلمان به امریکا به اکثریت مسلمانانی که آزادی را دوست داشته و از تروریزم نفرت دارند، متضرر می‌سازد."

کاندید حزب دیموکرات امریکا در انتخابات ریاست جمهوری خواستار افزایش حملات هوایی نیروهای ایتلاف بر علیه گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در سوریه و عراق شد.

او همچنان به وضع لوایح سختگیرانه تر برای کنترول سلاح تاکید کرد.

اما دونالد ترامپ با خانم کلنتن مخالفت نشان داد و بالای او به شدت انتقاد کرد.

بحث بالای نقش داشتن مسلمانان در حوادث امنیتی امریکا و قانون حمل اسلحه درین کشور پس از آن داغتر شد که عمر متین یک امریکایی افغان تبار در آغاز همین هفته وارد یک کلپ شبانهء همجنسگرایان در شهر اورلاندوی فلوریدا شد و ۴۹ نفر را با ضرب گلوله کشت.

اداره پولیس فدارل امریکا می گوید، پیش ازین دوبار عمر متین را تحت تعقیب داشته است اما در تحقیقات ماموران نشانۀ از رابطه او با گروه‌های تروریستی به دست نیامد.

بر اساس گفته‌های مقامات اف بی‌آی، عمر متین طی هفته گذشته حداقل دو ماشیندار را بطور قانونی خریداری کرده بود.

XS
SM
MD
LG