لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

نظریات متفاوت در مورد باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا


در آستانۀ همه پرسی در مورد باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا، با آنکه در شهر لندن که حدود ۹ میلیون نفوس دارد احساسات در این مورد متفاوت است، اما لندن خانۀ بیشترین افرادیست که طرفدار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیۀ اروپا اند.

یک فعال طرفدار عضویت بریتانیا در اتحادیۀ اروپا که باشنده لندن است، می گوید:

"برای ما بهتر است با هم باشیم، در یکجا بودن، قوی تر خواهیم بود."

به نوشتۀ آژانس خبری اسوشیتد پرس، اما برای دیوید کراسبی (David Crosbie) ماهی فروشی که در بازار رامفورد(Romford) کار می‌کند و طرفدار خارج شدن بریتانیا از اتحادیۀ اروپاست، تصمیم وی به سرحدات زمینی و بحری این کشور، ارتباط دارد.

دیوید کراسبی می‌گوید:

"فرانسوی‌ها، پورتگالی‌ها، سویدنی‌ها، هالندی‌ها و همه، بدون در نظرداشت اینکه دارای مهارت مسلکی اند و یا خیر، به بریتانیا می‌آیند. حتی آنها می‌توانند به سواحل بیایند، کنترول امور مهاجرت وجود ندارد."

مسئله مهاجرت حساس ترین نکتۀ همه پرسی بیست و سوم جون سال ۲۰۱۶ میلادی را تشکیل می‌دهد.

اتحادیۀ اروپا بر اساس اصل آنکه شهروندان آن می‌توانند در ۲۹ کشور عضو این اتحادیه آزادانه زندگی و کار کنند، ساخته شده‌است.

در جریان یکدهۀ گذشته که این اتحادیه به کشورهای کمونیستی سابق توسعه یافت، صدها هزار تن بسوی غرب، بریتانیا و سایر کشورهای ثروتمند این اتحادیه سرازیر شدند.

مارک بولیت (Mark Boleat) مسئول پالیسی "شرکت شهر لندن" که بخش اقتصادی را رهبری می‌کند، می‌گوید:

"بطور مجموعی اتحادیه اروپا به نفع کشور بوده، برای خدمات اقتصادی خیلی خوب بوده است. تعدادی زیاد مشاغل به آن وابسته است و خارج شدن از اتحادیه اروپا قبول یک خطر بزرگ خواهد بود."

اما جاکی دیوال(Jackie Duvall) یک پژوهشگر بازارهای اقتصادی می‌گوید:

"در اینکه آنها می‌گویند، مهاجرین در امور اقتصادی معاونت کرده‌اند، تردیدی ندارم، اما در پایان روز این پول ها به کجا می‌روند؟"

امی ویلسن (Amy Wilson) بیست و هفت ساله که مشاور تکنولوژیست می‌گوید: اکثر کسانیکه طرفدار خارج شدن بریتانیا از اتحادیۀ اروپا اند، کهنسال بوده و مشوق آنها احساسات غیر واقعی دلبستگی به گذشته است.

به هر حال همه پرسی بیست و سوم جون ۲۰۱۶ میلادی سرنوشت و آیندۀ عضویت بریتانیا را در اتحادیۀ اروپا تعیین می‌کند.

XS
SM
MD
LG