لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۹

افراد بیگناه قربانی درگیری دو قوماندان در قیصار شدند


درگیری‌ها میان قوماندانان مربوط به خیزش‌های مردمی در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب تلفات بر جا گذاشت.

این درگیری‌ها در بازار ولسوالی قیصار ولایت فاریاب رخ داده است.

سمونوال میر امان الله آمر امنیت قوماندانی امنیه فاریاب به رسانه‌ها گفت که امروز درگیری بین دو گروپ مسلح در مرکز ولسوالی قیصار ولایت فاریاب صورت گرفت که نظر به گزارش‌های ابتدایی در نتیجه این درگیری به شمول افراد ملکی چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند.

آمر امنیت قوماندانی امنیه فاریاب همچنان گفت که نور محمد قوماندان که در این جنگ کشته شده است منسوب به نظام الدین قیصاری قوماندان امنیه محل و عبدالرحمن از قوماندانان خیزش مردمی مربوط به فتح الله قیصاری عضو ولسی جرگه می‌باشد و هر دو از یک خانواده هستند.

آقای میر امان الله گفت که این درگیری ها بین قوماندان عبدالرحمن و قوماندان نور محمد بعد از یک مشاجره لفظی صورت گرفت.

درین حال محمد نادر سعیدی عضو شورای ولایتی فاریاب گفت، در جریان درگیری قوماندان تولی قوماندانی امنیۀ محل نیز کشته شده‌است.

با این حال مجروحین حادثه که افراد ملکی هستند در خصوص این رویداد به رادیوآزادی چنین گفتند:

"عبدالولی باشنده قیصار. من در داخل بازار بودم و سودا می‌خریدم دیدم یک باره جنگ شد و فیرها صورت گرفت و من هم از قسمت پای مرمی خوردم و خود را به داخل یک دکان اندختم و درآنجا از خود رفتم و دیگر نمی‌دانم. نفر های وکیل فتح الله با نظام قوماندان جنگ کردند.۴ نفرعسکر در میان مردند و تقریباً ۷ نفر زخمی شدند."

"نام من عبدالواحد از قیصار استم. امروز پسر خود را جهت تداوی به کلینیک قیصار برده بودم و او را به داکتر نشان دادم و برایش دوا گرفتم و بعد به پسرم گفتم که بیا برویم کمی سودا هم بخریم که امروز در قیصار روز بازار بود و من رفتم تا سودا بخرم در همین اثنا جنگ شد و از هر طرف فیر صورت گرفت و بچۀ من هم مرمی خورده بود و برایم زنگ زد که پدر بیا من مرمی خوردم مرا به داکتر ببر. رفتم دیدم که او زخمی افتاده است. به کلینیک قیصار بردم پانسمان کردند و سیروم دادند و به شفاخانۀ میمنه خط دادند تا اینجا بیاورم و برایم گفتن که مرمی به پای بچه ات بند مانده و ما نمی‌توانیم مرمی را بکشیم. جنگ را نفرهای وکیل فتح الله و نظام قوماندان کردند و در بین تقریبا ًسه نفر بی گناه شهید شدند."

به گفته شاهدان عینی، مردم از ترس جنگ، دکان‌ها را بسته کرده از بازار قیصار فرار کردند.

گفته می‌شود که با وقوع این رویداد ، صد‌ها طالب در منطقه زیارتگاه قیصار به قصد حمله به مرکز ولسوالی تجمع نموده‌اند.

همچنان رحمت الله قیصاری ولسوال قیصار که در شهر مزارشریف در سفربود در تماس تلیفونی اظهار داشت که این درگیری بین دو قوم منطقه قیصار که مسلح هستند صورت گرفته است و انگیزه سیاسی ندارد.

XS
SM
MD
LG