لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

ویسا: ننگرهار را نجات دهید اگر نه کابل با خطر روبرو خواهد شد


روزنامه‌های امروز کابل بیشتر صفحات شان را به تنش‌های اخیر در ولسوالی کوت ننگرهار و افزایش فعالیت‌های اخیر گروه داعش در این ولسوالی اختصاص داده‌اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی به نقل از سلیم خان کندزی والی ننگرهار نوشته که گفته کسی به گروگان گرفته نشده و تعدادی از زنان و اطفال که در جریان درگیری از ولسوالی کوت ناپدید شده بودند با عادی شدن وضعیت دوباره به خانه های شان برگشتند.

در ادامه آمده که آقای کندزی به رسانه ها گفته جای شک نیست که داعشیان به هیچکس احترام ندارند و اگر در جنگ با زنان و کودکان مقابل شوند آنان را نیز خواهند کشت.

در مطلب آمده که مقام‌های امنیتی گفته اند موظف شدن چهارصد پولیس محلی از سوی وزارت داخله برای تأمین امنیت کوت منظور گردیده که دو صد تن آنان قبل از این استخدام شده و قرار است دو صد تن دیگر آنان هم بزودی استخدام شوند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در این مورد در سرمقاله اش نوشته که داعش این بار در ولسوالی کوت ننگرهار سربلند کرد و افراد ملکی را به قتل رساند، اما عملیات شدید بر ضد اش روان است.

در سرمقاله آمده که داعش نمی‌تواند در افغانستان پایدار باقی بماند، گفته شده این گروه از سوی پاکستان تربیت داده می‌شود. به نوشته سرمقاله نویس کشورهای آسیای میانه و بخصوص روسیه از گسترش فعالیت این گروه هراس دارد و باید بر ضد آن مبارزه کند.

به باور نویسنده، هر نوع هراس افگنی در افغانستان قابل نگرانی است و برای مبارزه با آن به همکاری منطقه‌یی و جهانی نیاز است.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی نوشته که ننگرهار را نجات دهید اگر نه کابل با خطر روبرو خواهد شد.

در مطلب آمده وضعیت فعلی ننگرهار قابل نگرانی جدی است و به باور نویسنده بی توجهی حکومت در این مورد، کابل را با تهدید مواجه می‌سازد.

نویسنده نوشته هیچ شکی وجود ندارد که طالب و داعش برای امنیت افغانستان تهدید پنداشته می‌شوند؛ اما میکانیزم مبارزه با آنان ناکام است.

XS
SM
MD
LG