لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۱

کتاب جدید لورا بوش: ما زنان افغان هستیم


نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز موضوع بمباری طیاره های بدون پیلوت امریکا در ولسوالی چهاردره ولایت کندز را به بررسی گرفته است.

برخی ها می‌گویند که در این بمباری به روز شنبه در منطقه آق مسجد ولسوالی چهاردره آنعده از گروگان ها کشته شدند که طالبان آنها را در شاهراه از موتر پایین و با خود بُرده بودند.

نیویارک تایمز به نقل از والی کندز نوشته است که طالبان در پاسخ به حمله هوایی طیاره های امریکایی یک تعداد از گروگان ها را توسط بمب کشته و سپس ادعا کردند که این افراد در بمباری جان داده اند.

روزنامه به گفته برخی منابع، تعداد کشته شده ها را حد اقل هفت نفر یاد کرده و بعضی دیگر گفته اند که در این بمباری شانزده تن کشته شده اند.

نیویارک تایمز این سخن ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان را هم در مقاله جای داده که گفته است، در بمباری سه فرد مسلح و شش اسیر که در قید آنها بودند کشته شده اند.

این روزنامه در ادامه نوشته است که شش جسد به روز دوشنبه از ولسوالی چهاردره به شفاخانه مرکزی کندز منتقل شدند و از این میان چهار جسد شناسایی و نزدیکان شان پیدا شد.

نیویارک تایمز می‌نویسد، نزدیکان افراد کشته شده گفته اند که آنها در زمینه رهایی وابسته‌گان شان از قید طالبان با این گروه در تماس بودند.

اما به گفته آنها طالبان تأکید می‌کردند که در بدل رهایی این گروگان‌ها، حکومت یک تعداد از زندانیان طالب را آزاد سازد.

هنوز به درستی روشن نیست که این افراد چگونه کشته شده اند.

نیویارک تایمز به نقل از برید جنرال چارلس کلفلند سخنگوی نیرو های امریکایی در کابل می‌نویسد که بررسی ها در مورد این بمباری ادامه دارد و این بررسی را مشترکاً با همکاران افغان شان انجام می‌دهند.

نشریه اتلانتیک

نشریه اتلانتیک در یک مطلب به نقل از لورا بوش بانوی اول پیشین امریکا می‌نویسد که تمام نظامیان امریکایی نباید افغانستان را ترک کنند و اگر چنین کار صورت گیرد تمام دستآورد ها نقش بر آب خواهند شد و همه چیز را از سر آغاز خواهیم کرد.

لورا بوش به روز دوشنبه در مراسم معرفی کتاب جدید اش به نام "ما زنان افغان هستیم" گفت که زنان در افغانستان پس از خروج بخش اعظم نیرو های امریکایی از کشور شان نگران بودند.

به گفته وی، زنان افغان امیدوار بودند که نظامیان امریکایی در افغانستان باقی بمانند.

لورا بوش که در زمان ریاست جمهوری شوهرش جورج دبلیو بوش ریاست شورای مشترک زنان افغان و امریکایی را به عهده گرفت حالا هم این شورا را رهبری می‌کند.

نشریه اتلانتیک به نقل از لورا بوش می‌نویسد که زنان افغان پس از خروج بسیاری از نیرو های امریکایی از افغانستان یک خلا را احساس کردند و آنها به وضعیت در عراق نگاه کردند که پس از خروج نظامیان ایالات متحده از آن کشور چی اتفاق افتاد.

این نشریه در آخر مقاله اش می‌نویسد که در کتاب لورا بوش روی این موضوع تأکید شده است که امریکا باید به کمک با افغان ها ادامه بدهد و افغانستان را فراموش نکند.

XS
SM
MD
LG