لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۱

گزارش: افغانستان یکی از منابع استفاده از انسان برای قاچاق


در گزارش سالانۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا که اخیراً نشر شد و روی استراتیژی های جلوگیری از قاچاق انسان در سرتاسر جهان تمرکز دارد، از افغانستان به حیث یکی از منابع استفاده از انسان‌ها برای کارهای جبری و قاچاق آن یاد شده‌است.

در این گزارش مانند همیشه تلاش‌های حکومت‌ها در زمینه تدابیر حفاظوی، وقایوی و جلوگیری از قاچاق انسان و عملکرد حکومت‌ها در زمینه پیگرد مجرمینی که مرتکب قاچاق انسان می‌شوند، مورد ارزیابی قرار داده شده‌است.

در این گزارش وزارت خارجه امریکا گفته شده‌است که افغانستان یک منبع، مسیر ترانزیتی و کشور مقصد ترافیک و قاچاق مردان، زنان و اطفالی است که از آنها به هدف کارهای جبری و ترافیک جنسی استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش بیشترین قربانیان قاچاق انسان را در افغانستان اطفال تشکیل می‌دهند که از آنها بعداً در فابریکه های تولید قالین و خشت، نوکری در خانه ها، بهره برداری تجارت جنسی، گدایی، زراعت کوکنار، قاچاق بین‌المللی مواد مخدر و کلینری در داخل افغانستان، کشورهای شرق میانه، اروپا و جنوب آسیا استفاده می‌شود.

سازمان های غیر دولتی اشتغال زنان، مردان و اطفال را در کارهای جبری شاقه در افغانستان ثبت کرده‌اند که به خاطر پرداخت و جبران قرض صورت می‌گیرد.

در این گزارش گفته شده است که موارد فروش اطفال برای ترافیک جنسی به شمول "بچه بازی" در افغانستان دیده می‌شود که در آن مردان به شمول تعدادی از مقامات افغان و نیروهای امنیتی این کشور از بچه های جوان برای سرگرمی‌های جنسی استفاده می‌کنند.

گزارش اخیر وزارت خارجه امریکا برای افغانستان پیشنهاد کرده‌است تا استخدام و استفاده اطفال را در صفوف نیروهای امنیتی این کشور متوقف ساخته و بعد از مرخصی آنها از صفوف نیروهای امنیتی، در مورد حراست این کودکان و استقرار مجدد آنها اطمینان حاصل شود.

افغانستان همچنان باید تحقیقات، تعقیب و پیگرد قانونی مجرمان را افزایش داده، بر اساس قوانین ضد قاچاق انسان در مورد مقامات که بالای شان اتهامات وارد است، تحقیق نموده آنها را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

در این گزارش بر علاوه سایر پیشنهادات از حکومت افغانستان خواسته شده‌است تا مجازات قربانیان قاچاق انسان را متوقف سازد.

XS
SM
MD
LG