لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۵

امریکا گزارش تلفات افراد ملکی در حملات هوایی اش را منتشر کرد


قصر سفید می‌گوید، در نتیجه حملات طیارات بی‌پیلوت امریکایی طی سالهای ۲۰۰۹ - ۲۰۱۵ میلادی در پاکستان، یمن، لیبیا، سودان و سومالیا، حداقل ۱۱۶ ملکی و بیش از ۲۵۰۰ جنگجوی افراطی کشته شده اند.

مقامات قصر سفید، این ارقام را بر بنیاد یک گزارش تازه ادارۀ ملی استخبارات امریکا به نشر رسانده است.

اما ارقام ارائه شده در این گزارش، با ارقام برخی از ادارات مدافع حقوق بشر مطابقت ندارد.

وزارت دفاع و اداره ملی استخبارات امریکا پس از اینکه رئیس جمهور بارک اوباما انتخاب و شروع به کار کرد، صلاحیت انجام حملات طیارات بی‌پیلوت امریکایی بر پاکستان، یمن، سومالیا، سودان و لیبیا را بدست آوردند.

در نتیجه حملات هوایی بیش از دو نیم هزار تروریست مظنون کشته شده اند.
در نتیجه حملات هوایی بیش از دو نیم هزار تروریست مظنون کشته شده اند.

در گزارش اداره ملی استخبارات امریکا گفته شده که اداره رئیس جمهور بارک اوباما در ظرف شش سال خارج از زون جنگی یعنی خارج از افغانستان و عراق، بیشتر از ۴۷۳ حمله هوایی توسط طیارات پیلوت را انجام داده است.

در نتیجه این حملات بیش از دو نیم هزار تروریست مظنون کشته شده اند.

در گزارش ادارۀ ملی استخبارات امریکا که دیروز به نشر رسیده تلفات افراد ملکی در نتیجه حملات طیارات بدون سرنشین امریکایی تنها در پاکستان، یمن، لیبیا، سومالیا و سودان مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش می‌نویسد که در نتیجه حملات بر مواضع تروریستان در سالها بین ۲۰۰۹ -۲۰۱۵ میلادی در این کشور‌ها امکان دارد، از ۶۴ تا ۱۱۶ غیر نظامی کشته شده باشند.

این گزارش اداره ملی استخبارات امریکا که به طور دقیق تهیه گردیده، در مورد تأثیرات حملات پنهانی طیارات بدون سرنشین بر گروه‌های تروریستی نیز تحقیقات گسترده صورت گرفته است.

در گزارش آمده است، به کمک طیارات بدون سرنشین در سالهای ۲۰۰۹ -۲۰۱۵ میلادی، حداقل ۴۷۳ حمله صورت گرفته که در نتیجه آن ۲۵۸۱ جنگجو مظنون کشته شده اند.

در این گزارش اداره ملی استخبارات امریکا به حملات طیارات بی‌پیلوت در افغانستان و عراق اشاره نشده است اما طیارات بدون سرنشین در این دو کشور هزاران حمله را انجام داده اند.

در این میان، یک اداره ژورنالیزم تحقیقاتی در لندن شماری تلفات افراد ملکی در نتیجه حملات طیارت بی‌پیلوت امریکایی را از سال ۲۰۰۲ میلادی به اینسو، از ۴۹۲ تا ۱۱۰۰ ملکی تخمین کرده است.

XS
SM
MD
LG