لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

بنگلادیش: مردان مسلح با یورش بر رستوران ۳۵ تن را گروگان گرفته اند


پولیس بنگلادیش می‌گوید، نزدیک به صد کوماندو عملیات را برای آزادی حداقل سی و پنج گروگان در رستورانِ در داکه پایتخت بنگلادیش راه اندازی کرد.

مقام ها از رهایی سیزده تن از گروگان ها که در آن اتباع خارجی هم شامل اند خبر داده است.

کبیر یک تن از باشنده‌گان محلی در صحبت با خبرگزاری رویترز گفته است که یکی از اقارب نزدیک وی در جمع گروگان ها شامل است:

"شب گذشته زمانیکه در مورد این رویداد خبر شدم، عاجل برای همسر خواهرم تلیفون کردم که در همین رستورانت کار می‌کند. تا ساعت نُه شب توانستم همرایش صحبت کنم اما پس از آن تلیفون اش بند شد و نمی‌دانم که چه به سرش آمده است."

پولیس بنگله دیش از کشته شدن شش مهاجم در این عملیات خبر داده و گفته است که رستورانت را از وجود شورشیان مسلح تخلیه کرده است.

شب گذشته زمانیکه مردان مسلح بالای این رستورانت حمله کردند، دو تبعه جاپانی، هفت ایتالیایی و چند تن هندی در آنجا بودند.

معلومات قبلی

پولیس بنگلادیش می‌گوید، نزدیک به صد کوماندو عملیات را برای آزادی حداقل ۳۵ گروگان در رستورانِ در داکه پایتخت بنگلادیش آغاز کرده اند.

رسانه‌های محلی گزارش داده اند که سیزده تن از گروگانان ممکن است آزاد شده باشند.

پولیس و شاهدان عینی گفتند، هشت تا نه مرد مسلح که الله اکبر صدا می‌زدند بر رستوان مجللی در گلشن منطقۀ دیپلوماتیک داکه حوالی ساعت نه شب گذشته یورش بردند.

یک کارمند رستوران که از این رویداد فرار کرده به یک تلویزیون محلی گفته است بیست مشتری که بسیاری‌شان خارجی‌ها بودند و همچنین از پانزده تا بیست کارمند در داخل رستوان بوده اند.

ماریو پالما سفیر ایتالیا در بنگلادیش گفته است که هفت ایتالیایی هم در میان گروگانان استند.

هنوز از تلفات گزارش رسمی در دست نیست.

پیش از این گفته شد که مردان مسلح با یورش به رستوان دو پولیس را کشتند.

گروه دولت اسلامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
گروه دولت اسلامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

گروه دولت اسلامی که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته گفته است که ۲۴ گروگان را کشته است، اما مقام‌های بنگلادیش این ادعا را رد کرده اند.

مقام‌های امریکایی گفته اند موضوع را نظارت می‌کنند و وعده همکاری با بنگلادیش داده اند، اما گفته اند تائید کرده نمی‌توانند که این حمله را گروه دولت اسلامی انجام داده باشد.

بنگلادیش در هجده ماه گذشته شاهد افزایش خشونت‌های جنگجویان گروه های انصارالاسلام و جماعت المجاهدین مرتبط به القاعده و دولت اسلامی بوده است.

XS
SM
MD
LG