لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۱

شمار کشته شدگان حمله بغداد به ۱۱۹ تن رسید


حداقل ۱۱۹ نفر در اثر انفجار بم جاسازی شده در یک موتر در یک بازار مزدحم در بغداد کشته شدند که مسئولیت آنرا داعش به دوش گرفته است. در این حادثه ۱۹۰ تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه شنبه شب در منطقه کاراده زمانی رخ داد که صدها نفر بعد از افطار ناوقت‌های شب در بیرون بودند. مقامات گفته اند قربانیان این حادثه که زنان و اطفال هم شامل آنهاست در داخل این بازار چند منزله بودند که چندین تن آنها زنده سوختند یا از اثر دودی ناشی از آتشسوزی بعد از انفجار خفه شدند.

انفجار کاراده مرگبار ترین حادثه در عراق در جریان امسال بوده‌است. بم دومی در عین زمان در شهر شمالی شاب منفجر شد و باعث کشته شدن ۵ نفر گردید.

پاپ فرانسس رهبر کاتولیک‌های جهان
پاپ فرانسس رهبر کاتولیک‌های جهان

پاپ فرانسس رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز در جریان مراسم هفته وار دعا دادن به زیارت کنندگان مسیحی در میدان سینت پیترز در واتیکان به روح قربانیان حادثه اخیر در داکۀ بنگله دیش و حادثه بغداد اتحاف دعا نموده چنین گفت:
"من همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان و کسانیکه در حمله دیروز در بنگله دیش در داکه و همچنان حملۀ که در بغداد رخ داد ابراز می‌کنم. بیایید برای آنهاییکه در داکه و بغداد کشته شدند دعا کنیم و از خداوند بخواهیم قلب‌های کسانی را تغییر بدهد که نفرت چشم آنها را کور ساخته است."

قصر سفید حمله صبح وقت دیروز در بغداد را محکوم نموده و گفته است، این حمله ایالات متحده را در مبارزه علیه داعش مصمم تر می‌سازد.

در اعلامیه قصر سفید آمده است: "ما در تلاش‌های مشترک خود با مردم و حکومت عراق برای سرکوبی داعش متعهد می‌باشیم."

وزارت خارجه امریکا نیز تسلیت اش‌را به خانواده‌های قربانیان هر دو حادثه در بغداد ابراز داشته و اعمال تروریستی را محکوم کرده‌است.

XS
SM
MD
LG