لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۶

براون: مهاجم دالاس قصد اجرای حملات بزرگ را داشت


میکاجانسن مهاجمی که در دالاس پنج پولیس را به قتل رساند
میکاجانسن مهاجمی که در دالاس پنج پولیس را به قتل رساند

پولیس دالاس می‌گوید: حمله کننده که روز پنجشنبه هفته گذشته در شهر دالاس پنج افسر پولیس را کشت، قصد اجرای یک حملۀ بزرگ را داشت.

دیوید براون رئیس پولیس شهر دالاس به شبکۀ خبری سی. ان. ان گفته است، میکاجانسن قبل از مرگ با خون خود روی دیوار چیزهای نوشته است و آنها تلاش می‌کنند تا معنی آن را دریابند.

همچنان حمله کننده، هنگام صحبت با پولیس آنها را فریب داده‌است.

به گفتۀ رئیس پولیس دالاس، تلاشی خانۀ میکاجانسن نشان می‌دهد که وی تجربۀ استفاده از مواد منفجره را داشت و می‌خواست از آن بر ضد افسران پولیس استفاده کند.

دیوید براون رئیس پولیس دالاس به شبکۀ خبری سی. ان. ان گفته است:
"ما مطمین هستیم که این فرد مشکوک، پلان‌های دیگر هم داشت، اما کشته شدن دو سیاه پوست در مینی سوتا و لویزیانا باعث آن شد تا وی حمله اش را قبل از وقت انجام دهد."

میکاجانسن بیست و پنج ساله که در افغانستان هم خدمت کرده بود، روز پنجشنبه بالای یک مظاهرۀ افسران تطبیق کنندۀ قانون حمله کرد و با استفاده از تکتیک نظامی تیراندازی و فرار، پولیس تصور کرد که حمله کنندگان چندین تن اند. در پایان این حمله پنج افسر سفید پوست کشته شدند.

حملۀ اخیر، از سال ۲۰۰۱ میلادی تا اکنون خونین ترین حمله بالای افسران تطبیق کننده قانون در امریکا به شمار می‌آید.

میکا جانسن
میکا جانسن

دیوید براون رئیس پولیس دالاس می‌گوید، میکاجانسن که توسط یک روبت مجهز با بمب کشته شد، قبل از مرگ آواز می‌خواند، می‌خندید و می‌گفت که در انتقام از قتل سیاه پوستان توسط پولیس، سفید پوستان را به قتل می‌رساند.

پولیس می‌گوید که وی بالای کارش کنترول داشت و می‌خواست افسران بیشتر را به قتل برساند.

تا اکنون وزارت دفاع امریکا در مورد سابقۀ میکاجانسن معلومات نداده‌است.

گرچه پولیس و فعالان این حمله را نکوهش کرده‌اند، اما روز شنبه و یکشنبه صدها تن در جریان تظاهراتی دستگیر شدند که در شهرهای مختلف امریکا بر ضد خشونت‌های پولیس صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG