لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

التماس برای کودتای نظامی در قالب پوسترها در پاکستان


نصب شبانۀ پوسترهای راحیل شریف لوی درستیز پاکستان در شهرهای بزرگ این کشور که در آن از وی خواسته شده‌است تا کودتا کند، باعث سوالات در مورد کشوری شده که در حدود نصف تاریخ موجودیت‌اش توسط نظامیان اداره شده‌است.

اخیراً پوسترهای بزرگ جنرال راحیل شریف لوی درستیز پاکستان، در شهرهای لاهور، کراچی، شهر نظامی راولپندی و برخی شهرهای دیگر به شمول پایتخت این کشور اسلام آباد نصب شده‌است.

این پوسترها توسط یک حزب نه چندان شناخته شده به نام "حرکت پاکستان" که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده، نصب شده‎است و در آن از قدرتمند ترین مرد پاکستان، جنرال راحیل شریف خواسته شده تا کودتا کند و قدرت را در دست بگیرد.

نصب این پوسترها در پاکستان تعجب‎آور است، چون در حدود نصف تاریخ ۶۹ سالۀ موجودیت‌اش توسط دیکتاتوران نظامی اداره شده‌است و دیده می‌شود که اردو کنترول پالیسی‌های نظامی و خارجی پاکستان را در دست دارد.

به خاطر خدا همین حالا بیا!
به خاطر خدا همین حالا بیا!

به نوشتۀ آژانس خبری فرانس پرس، در این پوسترها که در آن عکس جنرال راحیل شریف تصویر شده، با اشاره به تصمیم وی در مورد کنار رفتن از پست لوی درستیز پاکستان نوشته شده‌است:

"حرف‌ها در مورد کنار رفتن کهنه شده‌است، به خاطر خدا همین حالا بیا!"

علی هاشمی مسئول سازماندهی نصب این پوسترها با ابراز اینکه "دیکتاتوری بهتر از حکومت مفسد است" به آژانس خبری فرانس پرس گفته‌است:

"آنطوریکه جنرال راحیل شریف با تروریزم و فساد برخورد کرده‌است، تضمین آن وجود ندارد که شخص بعدی بتواند، مانند وی مؤثر باشد."

نواز شریف صدراعظم پاکستان برای اعلان نام شخصی که به جای جنرال راحیل شریف تقرر خواهد یافت، آماده‌گی می‌گیرد.

راحیل شریف جنرالیست که وسیعاً محبوبیت دارد.
راحیل شریف جنرالیست که وسیعاً محبوبیت دارد.

راحیل شریف جنرالیست که وسیعاً محبوبیت دارد، بهبود وضعیت امنیتی پاکستان به وی نسبت داده می‌شود و موعد سه سالۀ وی در ماه نوامبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد؛ برعکس صدراعظم پاکستان و حکومت وی در گرداب اتهامات فساد و عدم مؤثریت غوطه ور اند.

به نوشتۀ آژانس خبری فرانس پرس، ولی با وصف این محبوبیت جنرال راحیل شریف در ماه جنوری سال جاری میلادی اعلان کرد که برخلاف سه لوی درستیز قبلی این کشور از مقامش کنار خواهد رفت.

هر کسیکه به جای جنرال راحیل شریف لوی درستیز پاکستان شود با سلسلۀ از آزمون‌ها به شمول برخورد با شورشیان داخلی، روابط لغزنده با هند و نقشی که پاکستان می خواهد در ترویج صلح در افغانستان بازی کند، مقابل خواهد بود.

تا هنوز حکومت فدرالی پاکستان در مورد این پوسترها عکس‌العمل نشان نداده‌است و اردوی پاکستان هر نوع مداخله را در نصب آن‌ها رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG