لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

باشندگان بلخ از بلند رفتن قیمت صرفیه برق شکایت دارند


باشندگان بلخ از بلند رفتن قیمت صرفیه برق در این ولایت شکایت داشته و حکومت مرکزی را به تبعیض در برابر ساکنان این ولایت متهم می‌کنند.

ساکنان مناطق مختلف ولایت بلخ می‌گویند که از چهار ماه به اینسو قیمت صرفیه برق در این ولایت از ۲.۵ افغانی به ۶.۲۵ افغانی بالا رفته و اکثر از مردم توان پرداخت آن را ندارند.

آنان حکومت مرکزی را به تبعیض در برابر ساکنان این ولایت متهم نموده، می‌گویند که قیمت برق در اکثر از ولایات همجوار بلخ و مرکز کابل دو افغانی بوده و تنها باشندگان مزارشریف در بدل فی کیلوات برق ۶.۲۵ افغانی پرداخت می‌کنند.

باشندگان بلخ از حکومت خواهان رسیدگی به مشکل قیمت بودن بهای برق می‌باشند.

دو تن از باشندگان مزارشریف در رابطه به رادیو آزادی گفتند:

"اسم من خالد است، باشنده مزارشریف استم، حکومت از تبعیض در برابر ما کار می‌گیرند، در سایر ولایات برق ۲ افغانی است، در جوزجان، سرپل، کابل و سمنگان ۲ افغانی است اما در بلخ قیمت برق ۶.۲۵ افغانی شده است."

" من مصطفی نام دارم، حکومت باید به این مشکل مردم هر چه زودتر رسیدگی کند، اگر این مشکل همین قسم دوام کند در آینده نزدیک باشندگان این ولایت دست به تظاهرات گسترده خواهند زد."

این مشکل باشندگان مزارشریف را با ریاست بلخ برشنا شریک ساختیم، انجینر امان الله معاون تخنیکی این ریاست به رادیو آزادی گفت که آنان از کشور های مختلف به قیمت های متفاوت برق خریداری کرده‌اند.

وی گفت: ولایاتی که از برق وارداتی ترکمنستان استفاده می‌کنند نسبت به ولایات که از برق وارداتی ازبکستان مصرف می‌کنند پول کمتر پرداخت می‌کنند و آن به دلیل اینکه قیمت برق وارداتی ازبکستان نسبت به ترکمنستان پُر هزینه تر می‌باشد.

آقای امان الله گفت: در قسمت پاین آوردن قیمت برق ریاست بلخ برشنا صلاحیت نداشته و تصمیم گیرنده اصلی دفتر مرکزی برشنا است.

وی افزود:

"اینکه چرا قیمت برق بلند رفته است شما خود می‌دانید تصمیم را هیئت بورد ریاست عمومی برشنا اتخاذ می‌کند و ما تنها تطبیق کننده هدایت‌های هستیم که به ما سپرده می‌شود."

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG