لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۳

تلاش مخالفان دونالد ترمپ در گنگرۀ حزب جمهوری‌‌خواه ناکام شد


گنگرۀ حزب جمهوری‌ خواه
گنگرۀ حزب جمهوری‌ خواه

گنگرۀ حزب جمهوری‌ خواه روز دوشنبۀ هفته جاری در شهر کلیفلند در ایالت اوهایو با تلاش ناکام مخالفان دونالد ترمپ نامزد احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری به خاطر کسب سمبولیک رای موافق برای مخالفت با نامزدی وی، آغاز شد.

در این کنگره دونالد ترمپ بطور غیر منتظره قبل از وقت حضور یافت و خانمش میلانیا ترمپ را معرفی کرد که تلاش می‌کرد تا در زمینۀ ترمیم تصویر ضد مهاجرین و مسلمانان، دونالد ترمپ را کمک کند.

دونالد ترمپ با خانمش
دونالد ترمپ با خانمش

ترمپ هنگام معرفی خانمش به گنگرۀ حزب جمهوری‌خوا گفت:
"خانم‌ها و آقایان، برای من یک افتخار بزرگ است که بانوی نخست آیندۀ ایالات متحده را معرفی می‌کنم، همسر من، یک مادر شگفت انگیز و یک زن افسانوی، میلانیا ترمپ! سپاس عمیق از شما."

میلانیا ترمپ در جریان سخنرانی‌اش در کنگرۀ حزب جمهوری‌خواه با اظهار اینکه دونالد ترمپ از همۀ مردم نماینده‌گی خواهد کرد، نه فقط از برخی‌ها، اظهار داشت:

"خانم‌ها و آقایان، دونالد جی ترمپ آمادۀ خدمت و رهبری کشور به حیث رئیس جمهور آیندۀ ایالات متحده امریکا است."

اختلافات در بین حزب جمهوری‌خواه بالای کنگرۀ این حزب سایه افگنده‌است.

در روز نخست مخالفان دونالد ترمپ تلاش کردند، قواعد نامزدی را تغییر دهند تا اجازه داده شود که از یک نامزد دیگر پیشتبانی صورت گیرد. اما بعد از رای گیری، رهبران حزب اعلان نمودند که مخالفان وی رای کافی بدست نیاورده‌اند.

حدود دو هزار نمایندۀ حزب جمهوری‌خواه در استدیوم کلیفلند گرد آمده‌اند، محلی که دونالد ترمپ به تاریخ ۲۱ جولای با سخنرانی پذیرش نامزدیش، کنگره این حزب را پایان خواهد بخشید.

میچ مککونیل رهبر اکثریت در مجلس سنا، پاول راین رئیس مجلس نماینده‌گان و رقبای قبلی دونالد ترمپ تدکروز، کریس کریستی، سکات واکر و مارکو روبیو در بین کسانی اند که به کنگره حزب جمهوری‌خواه سخنرانی خواهند کرد.

انتظار می‌رود در این کنگره که برای چهار روز ادامه خواهد یافت دونالد ترمپ رسماً به حیث نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نامزد شود.

هیلاری کلنتن نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا
هیلاری کلنتن نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا

قرار است کنگرۀ حزب دموکرات امریکا در هفتۀ آینده در فلادلفیا برگزار شود و انتظار می‌رود که در آن خانم هیلاری کلنتن به حیث نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا معرفی شود.

هیلاری کلنتن گفته است:
"دونالد ترمپ نمی‌تواند رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا شود."

گنگره حزب جمهوری‌خوا روز دوشنبه هفته جاری در شهر کلیفلند در ایالت اوهایو آغاز شد.

انتظار می‌رود که در این کنگره که برای چهار روز ادامه پیدا کند و دونالد ترمپ رسماً به حیث نامزد حزب جمهوری‌خوا در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نامزد شود.

XS
SM
MD
LG