لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۴

آرمان ملی: جنگ جاری در کندز سرنوشت ساز است


اقدامات حکومت در پیوند به بررسی رویداد مرگبار روز شنبه در کابل و افزایش جنگ در برخی ولسوالی‌های کندز مطالب مهم روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل می‌دهند.

انیس

هر فردی که در رویداد دهمزنگ دخیل شناخته شود مجازات خواهد شد عنوان سرمقاله روزنامه دولتی انیس است.

در سرمقاله آمده افغان‌ها از چند دهه بدینسو مشکلات زیادی را سپری کرده‌اند و حالا مخالفین تلاش می‌کنند تا مردم را سرکوب و در میان آنان تخم نفاق را بپاشد.

سرمقاله نویس نوشته افغان‌ها این را درک کرده‌اند که تروریزم قوم، مذهب و سرحد نمی‌شناسد و از همین سبب در شفاخانه‌ها در کابل دیده می‌شود که مردم بدون در نظر داشت قوم و مذهب برای زخمی‌های رویداد روز شنبه در کابل، خون اهدا می‌کنند.

در سرمقاله روزنامه انیس آمده که مردم باید تلاش کنند که در شرایط کنونی با چنین حوادث عاقلانه برخورد کنند و به هیچکس اجازه ندهند تا از احساسات شان سوء استفاده کند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی تحلیلی پرسیده‌است که آیا حمله اخیر داعش در کابل نشان دهنده تغییر تکتیک این گروه در افغانستان است؟

در مطلب آمده از زمانی که داعش حضور اش را در افغانستان اعلام کرده این خونین ترین حمله بر افراد ملکی بوده‌است.

نویسنده نوشته که داعش تلاش می‌کند که ریشه هایش را در افغانستان عمیق بسازد اما به باور نویسنده هنوز مشخص نیست که داعش که در این کشور حضور دارد همانا مربوط به گروه داعش است که در عراق و سوریه می‌جنگد یا خیر.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی سرمقاله اش را به درگیری‌ها در کندز اختصاص داده گفته جنگ جاری در آن ولایت سرنوشت ساز است.

در سرمقاله آمده که باز هم جنگ آغاز شده در کندز وارد ششمین روز اش شده و معلوم نیست که این جنگ به کدام سو روان است و چه زمانی پایان می‌یابد.

سرمقاله نویس نوشته که جنگ در کندز تا حد زیاد در ولسوالی‌های دشت ارچی و قلعه زال متمرکز است و باشنده‌های این ولسوالی‌ها را دچار مشکل ساخته است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در صفحه اولش با خط درشت نوشته که باشنده‌های این ولسوالی‌ها با کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی روبرو اند.

در مطلب به نقل از برخی اعضای شورای ولایتی کندز آمده که ولسوالی قلعه زال تحت کنترول مخالفان مسلح قرار دارد و حکومت برای تصرف آن هیچ عملیاتی را انجام نداده‌است.

XS
SM
MD
LG