لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۸

یک مرد در تخار سر خانم اش را تراشیده‌است


مسئولان ریاست امور زنان ولایت تخار می‌گویند که موی سر یک خانم از سوی شوهرش تراشیده‌شده و اعضای بدن اش با ضرب پلاس بریده شده است.

این مسئولان می‌گویند که در ولسوالی اشکمش این ولایت خانم ۲۳ ساله که گل افروز نام دارد از لت کوب شدید از سوی شوهرش و خانواده شوهرش اعضای بدن اش نیز با پلاس بُریده شده‎است و برای تداوی به شفاخانۀ حوزوی کندز انتقال داده شده‌است.

رزم آرا حواش رئیس امور زنان ولایت تخار می‌گوید که این خانم یک طفل شش ماهه نیز در بطن خود داشت که از اثر لت و کوب، طفل را نیز از دست داده است.

حواش: این خانم یک طفل شش ماهه نیز در بطن خود داشت و طفل را از دست داده‌است.
حواش: این خانم یک طفل شش ماهه نیز در بطن خود داشت و طفل را از دست داده‌است.

وی گفت:

"اعضای بدن این خانم توسط انبور کنده شده‌است و از اثر این خشونت و لت و کوب طفل شش ماهه که در بطن داشت از دست داده‌است و فعلاً در شفاخانۀ حوزوی کندز بستر شده وضعیت اش خیلی وخیم است."

بر اساس گفته‌های مسئولان محلی تخار که گل افروز با حالت وخیم به شفاخانه ولایتی تخار انتقال می‌شود، اما داکتران این شفاخانه تداوی وی را در این شفاخانه ناممکن خواند و بعداً جهت تداوی بهتر به شفاخانه حوزوی ولایت کندز انتقال داده می‌شود.

داکتر محمدنعیم منگل رئیس شفاخانۀ حوزوی کندز می‌گوید که آثار لت و کوب در بدن این بانو دیده می‌شود.

آقای منگل بیان نمود، این بانو از اثر لت و کوب طفل که در بطن داشت از دست داده است:

"در حالی‌که خانم لت و کوب شده‌است این خانم در بطن یک طفل هم داشت و اثر لت و کوب و فشار روحی طفل خود را نیز از دست داده‌است و فعلاً در تحت تداوی ما قرار دارد."

اما مادر این خانم از دولت عدالت خواسته می‌گوید که باید عاملین این قضیه را به کیفراعمال شان برساند:

"وقتی‌که دخترم را لت و کوب کرده‌اند و برایم شوهر دخترم احوال دادن که بیا دختر را ببر وقتی‌که رفتم وضعیت دخترم بسیار خراب بود و خوده بچه فرار کرده بود و برایم گفتند که دخترت را ببر از این‌جا."

از سوی هم مسئولان قوماندانی امنیه ولایت تخار نیز خشونت علیه این خانم ۲۳ ساله را تائید می‌کنند می‌گویند که عاملین این رویداد از ساحۀ فرار کرده‌اند، اما تحت پی‌گرد پولیس قرار دارند.

اسیر: شوهر این خانم از ساحه فرار کرده‌است.
اسیر: شوهر این خانم از ساحه فرار کرده‌است.

عبدالخلیل اسیر سخن‌گوی پولیس تخار در این خصوص چنین گفت:

"شوهر این خانم که سربلند نام دارد از ساحه فرار کرده‌است و دو نفر دیگر که در عریضه ذکر است این دو نفر در کابل است و همان شب که این دختر لت و کوب می‌شود فردا این دو نفر به کابل می‌روند و جستجو داریم که عاملین این قضیه را بازداشت کنیم و تحقیق شود که اصل قضیه چی بوده."

بر اساس گفتۀ‌های شماری از اعضای فعالان مدنی ولایت تخار، تا زمانی‌که سطح سواد بالا بُرده نشود، اصلاحات در جامعه پدید نیاید، حاکمیت قانون نافذ نگردد و فرهنگ معافیت مجرمین و مرتکبین خشونت از میان نرود، کارهای عملی برمحو و یا کاهش خشونت صورت نگیرد، نمی‌توان به آینده زیاد خوشبین بود.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG