لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

ویسا: تنها اعتراض در مورد ساخت دروازه در تورخم و بس!


واکنش ها در مورد ساخت دروازه در تورخم و اظهارات قوماندان مأموریت حمایت قاطع در مورد فعالیت داعش در افغانستان مطالب مهم روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل می‌دهند.

ویسا

تنها اعتراض در مورد ساخت دروازه در تورخم و بس!عنوان سرمقاله روزنامه ویسا است.

در سرمقاله آمده که حکومت به ایجاد دروازه در تورخم از سوی پاکستان فقط اعتراض کرده و آن را خلاف تعهدات خوانده‌است.

سرمقاله نویس نوشته که روی ساخت این دروازه معامله یی صورت گرفته که حکومت نمی‌تواند آن را برای مردم افشا بسازد؛ زیرا به باور نویسنده در ابتدا روی ساخت این دروازه درگیری صورت گرفت، چند سرباز سرحدی کشته شدند، قوماندان پولیس سرحدی از وظیفه اش برکنار گردید اما سپس این دروازه ساخته شد.

به باور روزنامه اگر معامله پنهانی در این مورد با پاکستان صورت نمی‌گرفت و پای امریکا در میان نمی‌بود اسلام آباد جرئت ساخت این دروازه را نمی‌داشت.

انیس

روزنامه دولتی انیس نوشته که حکومت افغانستان ساخت این دروازه از سوی پاکستان را خلاف اصول همسایه داری خوانده‌است.

در سرمقاله آمده که پاکستان چندین بار در سال های گذشته تلاش کرد تا در تورخم دروازه ایجاد کند اما با مخالفت روبرو شد، در ادامه آمده که با وجود این مخالفت ها پاکستان ساخت این دروازه را تکمیل و آن را افتتاح کرد.

سرمقاله نویس نوشته که برخی ها به این نظر اند که هدف از ساخت چنین دروازه، این است که خط دیورند به رسمیت شناخته شود اما به باور روزنامه معاهده دیورند از لحاظ حقوقی باطل است و هیچگاهی این خط به حیث سرحد شناخته نخواهد شد.

چراغ

روزنامه چراغ سرمقاله اش را به اظهارات قوماندان مأموریت حمایت قاطع در مورد فعالیت داعش در افغانستان اختصاص داده نوشته که داعش برای اهداف کهنه اش پروژه های نو دارد.

در سرمقاله آمده که قبل از این طالبان پاکستانی در برخی ولایات افغانستان فعالیت های تخریبی را انجام می‌دادند اما حالا به نقل از مقامات امریکایی همین طالبان پاکستانی به داعش مبدل شده اند و تلاش می‌کنند تا در افغانستان هرج و مرج ایجاد کنند.

در سرمقاله آمده که تلاش داعش برای رسیدن به ولایات شمالی و بخصوص جوزجان، قابل نگرانی است.

آرمان ملی

و روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته که پاکستان از تمامی گروه های تروریستی حمایت و این گروه ها را تولید می‌کند.

در سرمقاله آمده که تا زمانی که پاکستان تحت فشار قرار نگیرد، از حمایت تروریزم دست بردار نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG