لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۱

نقوی: به هیچ جمهوریخواهی رای نخواهم داد


برخی خانواده های عساکر مسلمان امریکایی که کشته شده‌اند، احتمال دارد که به دونالد ترمپ رای ندهند.

نذر نقوی با وفاداری در سه دهۀ گذشته به حزب جهوریخواه در امریکا رای داده است، اما بعد از عدوات دونالد ترمپ نامزد این حزب با خانوادۀ مسلمانی که فرزندشان را در عراق از دست داده‌اند، نذیر نقوی تعهد کرده‌است که هیچ جمهوریخواه رای او را حاصل نخواهد کرد.

نذر نقوی یک انجنیر متقاعد ۶۹ سالۀ ایست که در شهر نیوبورک در نیویارک زنده‌گی می‌کند.

وی عضو اجتماع کوچک مسلمانانی است که دارای ستارۀ طلایی امریکا به خاطر کشته شدن فرزندانشان در خدمت نظامی این کشور اند.

محسن نقوی فرزند نذر نقوی که در پاکستان متولد شده بود، چهار روز بعد از حمله یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به اردوی امریکا پیوست و در سال ۲۰۰۸ میلادی در اثر انفجار یک بمب کنار سرک در افغانستان کشته شد.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، دونالد ترمپ کاندید حزب جمهوریخوا، بالای والدین افسر امریکایی پاکستانی الاصل همایون خان حملات لفظی را انجام داد، افسر که در عراق کشته شده بود.

اما عداوت دونالد ترمپ با خانوادهء همایون خان، اینک تعدادی را که در گذشته به حزب جمهوریخوا رای داده بودند، تحریک کرده است که دیگر به او رای ندهند.

آژانس خبری رویترز از قول نذر نقوی نوشته که گفته است:

"من به خاطر یک شخص، مردی که عقل اش را از دست داده‌است، برای هرکس دیگر به غیر جمهوریخواهان رای خواهم داد."
نذر نقوی گفته است وی از دوستان جمهوریخواهش می‌خواهد که آنها نیز همین کار را بکنند.

وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون می‌گوید ۳۹۳۹ نظامی این کشور که در خدمت فعال قرار دارند، خود را مسلمان شناسایی کرده‌اند که کمتر از یک درصد نیروهای فعال یک اعشاریه سه میلیونی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

وزارت دفاع امریکا: ۳۹۳۹ نظامی این کشور که در خدمت فعال قرار دارند، خود را مسلمان شناسایی کرده‌اند.
وزارت دفاع امریکا: ۳۹۳۹ نظامی این کشور که در خدمت فعال قرار دارند، خود را مسلمان شناسایی کرده‌اند.

اما سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته است، رقم دقیق مسلمانانی که در جریان خدمت فعال در اردوی امریکا کشته شده‌اند، موجود نیست.

آژانس خبری رویترز با ده‌ها خانوادۀ مسلمان صحبت کرده‌است که ستارۀ طلایی امریکا را دارند و عزیزان شان را بعد از یازدهم سپتامبر در جنگ ها از دست داده‌اند.

این خانواده ها دارای تشکیلات نبوده و تعدادی از آن ها از صحبت خودداری کرده اند.

اما آنهایی که با آژانس رویترز صحبت کرده‌اند، گفته اند که اظهارات ترمپ وفاداری سیاسی آنها را جریحه دار ساخته و آنها را تحریک کرده‌است تا عمل کرده، راجستر شوند و سایر رای دهنده‌گان را تشویق کنند تا در انتخابات ماه نوامبر در امریکا، دونالد ترمپ از قصر سفید دور نگهداشته شود.

XS
SM
MD
LG