لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۵

وزیری: تحرکات مخالفین مسلح در نادعلی دوباره سرکوب خواهد شد


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، بعد از ولسوالی خانشین، طالبان به حملات در مناطق مختلف ولسوالی نادعلی رو آورده‌اند اما برای عقب زدن حملۀ آن‌ها نیروهای خاص اضافی به هلمند، اعزام شده‌است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت، از دو- سه روز به این‌سو در نادعلی به طالبان تلفات سنگین وارد شده‌است.

آقای وزیری تلفات وارد شده به نیروهای افغان را تائید نمود، اما از ارائه ارقام دقیق آن خودداری کرده‌است.

جنرال دولت وزیری گفته‌است، نیروهای خاص افغان به ولسوالی نادعلی رسیده‌اند و به زودی تحرکات اخیر طالبان در این منطقه سرکوب خواهد شد.

وزیری: نیروهای خاص افغان به ولسوالی نادعلی رسیده اند.
وزیری: نیروهای خاص افغان به ولسوالی نادعلی رسیده اند.

آقای وزیری می‌گوید:

"کوماندوهای ما در ولسوالی نادعلی پایین شده‌اند و نیروهای تازه نیز رسیده‌اند. قوای هوایی نیز عملیات را اجرا می‌کند. در آنجا قوت‌های کافی ما موجود است. جز و تام‌های قول اردوی ۲۰۵ میوند نیز در منطقه موجود بوده و نیروهای خاص یا قطعات کوماندو نیز حضور دارند."

عمر زواک سخنگوی والی هلمند شام چهارشنبه به رادیو آزادی گفت، طالبان مسلح بعد از حملات تهاجمی در مناطق شین کلی و چاه میرداد در ولسوالی نادعلی بالای پوسته‌های دولتی در چاه انجیر حمله کرده‌اند.

به گفتۀ عمر زواک، طالبان تلاش می‌کنند، خود را به مرکز ولسوالی برسانند، اما یک قطعۀ هشت صد نفری اردوی ملی که نیروهای ضربتی و کوماندو نیز در آن شامل است، به آن منطقه رسیده‌اند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان می‌خواند، با ارسال یک پیام به رسانه‌ها ادعا کرده‌است که بازار چاه انجیر و پوسته‌های اطراف آن را اشغال کرده‌اند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند
عمر زواک سخنگوی والی هلمند

عمر زواک سخنگوی والی هلمند این ادعا را رد کرده، در مورد جنگ در چاه انجیر به رادیو آزادی گفت:

"حوالی ساعت ۲:۰۰ افراد مسلح حملات‌شان را شدت بخشیدند، اما بعد نیروهای ضربتی و کوماندو داخل منطقه شدند و قوای هوایی عملیات را آغاز کرد. اکنون جنگ کاهش یافته‌است و نیروهای افغان در برابر حملات مخالفان مسلح کاملاً آماده‌گی دارند."

منطقه چاه انجیر در ده کیلومتری لشکرگاه مرکز ولایت هلمند موقعیت دارد و این جنگ نگرانی‌های را در مورد امنیت شهر لشکرگاه نیز به وجود آورده‌است.

اما جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع و عمر زواک سخنگوی والی هلمند، تهدید ناشی از شورشیان را به شهر لشکرگاه رد کرده‌اند.

مقامات افغان می‌گویند، روز چهارشنبه به شمول چاه انجیر در جنگ نادعلی به مخالفان مسلح و نیروهای حکومت تلفات وارد شده‌است، اما از ارائۀ ارقام دقیق آن خودداری کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG