لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۱

عبدالله: آمادگی‌ها از سوی حکومت برای نشست بروکسل ادامه دارد


رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان می‌گوید اتخاذ آمادگی‌ها از سوی حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل به خوبی پیش می‌رود.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه در آغاز نشست شورای وزیران گفت که حکومت به تعهدات‌اش در برابر ملت و جهان عمل خواهد کرد.

رئیس اجرائیه می‌گوید که حکومت در بخش‌های حسابدهی شفاف، حاکمیت قانون، حکومتداری خوب، مبارزه جدی با فساد، تقویت نهاد‌های دولتی، بلند بردن ظرفیت ادارات، ایجاد اشتغال، حمایت از حقوق زنان و حقوق بشر دستاوردهای خوبی دارد.

آقای عبدالله در کابل گفت که این پیشرفت‌ها حاصل تعهدات حکومت برای جامعۀ جهانی‌است.

عبدالله: آمادگی‌های که در ارتباط به کنفرانس بروکسل گرفته شده، پیشرفت کار و ارادۀ ما را در قبال تعهداتی که ما به مردم و جامعۀ جهانی داشتیم، نشان می‌دهد.
عبدالله: آمادگی‌های که در ارتباط به کنفرانس بروکسل گرفته شده، پیشرفت کار و ارادۀ ما را در قبال تعهداتی که ما به مردم و جامعۀ جهانی داشتیم، نشان می‌دهد.

وی افزود:

"آمادگی‌های که در ارتباط به کنفرانس بروکسل گرفته شده، پیشرفت کار و ارادۀ ما را در قبال تعهداتی که ما به مردم و جامعۀ جهانی داشتیم، نشان می‌دهد."

قرار است کنفرانس بروکسل در چهارم و پنجم ماه اکتوبر سال روان در شهر بلجیم برگزار شود.

گفته می‌شود در این نشست نماینده‌گان هفتاد کشور جهان و نماینده گان حدود ۲۰ سازمان بین‎المللی شرکت کرده و روی ادامه همکاری مالی و سیاسی شان به افغانستان بحث می‎کنند.

حکومت افغانستان بارها گفته‎است با برنامه‎های مشخصی در این نشست اشتراک می‎کند تا بتواند کمک‎های بین‎المللی را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بدست بیاورد.

کنفرانس بروکسل به ادامه کنفرانس‎های توکیو و لندن در سال‎های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ میلادی، برگزار می شود.

در کنفرانس توکیو جامعه جهانی تعهد کمک ۱۶ میلیارد دالری را برای چهار سال و در کنفرانس لندن تجدید کمک‎ها به افغانستان را کرده‎بود.

در همین حال شماری از آگاهان امورهرچند کنفرانس بروکسل را برای آینده افغانستان با اهمیت می‎دانند اما از این‎که حکومت قادر نشود تا پیش از نشست بروکسل به تعهدات‎اش وفا کند،نگران اند.

غلام جیلانی حواک یکی از این آگاهان سیاسی می‌گوید که حکومت ارادۀ قوی برای اصلاحات و مبارزه با فساد ندارد و با گذشت هر روز مردم از این حکومت فاصله می‌گیرند.

وی گفت:

"تعهدات که حکومت با مردم و جامعه جهانی کرده بود از جمله در قسمت مبارزه با فساد، امنیت هیچ گامی به جلو نرفته بلکه به عقب رفته و هیچ آمادگی برای نشست بروکسل وجود ندارد."

اقای حواک می‌افزاید، زد و بندهای سران حکومت در تقسیم قدرت سبب شده حکومت در دو سال گذشته در پیشبرد کار هایش ناکام شود.

اما مقام‌های حکومتی پیش از این گفته‌اند که هیچ اختلافی در این راستا وجود ندارد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG