لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۲

کابل پُست: آیا با حزب اسلامی صلح صورت خواهد گرفت؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره خود را در مورد ادامه گفتگوهای صلح میان حکومت و حزب اسلامی و آموزش و حمایت گروه های تروریستی از سوی پاکستان و انجام حملات خونین توسط این گروه ها نوشته اند.

کابل پُست

روزنامه کابل پُست در سرمقاله اش پرسیده است که آیا با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار صلح صورت خواهد گرفت؟

سرمقاله نویس می‌گوید سه روز می‌شود که هیئت حزب اسلامی به کابل آمده اما تا هنوز گفتگوها نتیجه‌یی در قبال نداشته است.

به گفته سرمقاله نویس به نظر می‌رسد که میان حکومت و حزب اسلامی بی باوری ها و اختلافات وجود دارد و فکر می‌کنند که توافقنامه صلح پس از امضا درست عملی نخواهد شد.

سرمقاله نویس می‌گوید که انتقال حامیان حزب اسلامی از شمشتو پشاور یکی از خواست های حزب اسلامی است اما تا هنوز مشخص نیست که این خواست از سوی حکومت افغانستان پذیرفته خواهد شد یا نه؟

ویسا

روزنامه ویسا سرمقاله اش را به حمله خونین دیروز کویته اختصاص داده و گفته است که پاکستان در امر مبارزه با تروریزم صادق نیست.

سرمقاله نویس نوشته است که پاکستان آتش جنگ را در چندین ولایت افغانستان افروخته و با اشاره به حمله مرگبار دیروز کویته گفته است که این کشور خود نیز در منجنیق گیرمانده‌است.

چراغ

روزنامه چراغ در سرمقاله اش نوشته است که وارد کردن فشار ها بر پاکستان به معنی از بین بردن تروریزم است.

سرمقاله نویس می‌گوید که پاکستان از چند سال بدینسو به نام مبارزه با تروریزم پول هنگفتی را از جامعه جهانی بدست میآورد اما هرگز مبارزه اش صادقانه نبوده و به همین علت امریکا نیز سه صد میلیون دالر کمک اش با این کشور را متوقف ساخت.

به گفته سرمقاله نویس حمایت پاکستان از تروریزم اظهرو من الشمس است و امریکا باید فشار ها بر این کشور را افزایش دهد.

خبر هشت

و روزنامه خبر هشت در سرمقاله اش تهدیدات داعش را نگران کننده خوانده و گفته است که اگر این پدیده از افغانستان ریشه کن ساخته نشود این کشور با سرنوشت سوریه روبرو خواهد شد.

سرمقاله نویس می‌گوید که اگر از فعالیت داعش و دیگر گروه های تروریستی جلوگیری نشود هراس آن وجود دارد که افغانستان به مرکز بزرگ این گروه ها مبدل شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG