لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۶

کلیفلند: افراد داعش برای بقای‌شان به کنر می‌روند


مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‎گوید که داعشیان بخاطر حفظ جان‌شان به کنر و برخی ولایت‎های دیگر می‌روند نه بخاطر فعالیت‎های نظامی.

سخنگوی این مأموریت با تأکید بر اینکه پس از شکست داعش در ننگرهار، جنگجویان این گروه در تلاش حفظ جان‌شان هستند، می‌گوید که عملیات نظامیان افغان و نیروهای خارجی در برابر داعش نتیجۀ مؤثر داشته‎است.

چارلس کلیفلند سخنگوی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که حضور داعش در ولایات شمالی را تائید نمی‌کند اما او افزود که حضور این گروه در کنر بخاطر فعالیت‌های نظامی نه بلکه بخاطر حفظ زنده‌گی‌شان‌ است.

کلفلند: عملیات نظامیان افغان و خارجی در برابر داعش مؤثر بود.
کلفلند: عملیات نظامیان افغان و خارجی در برابر داعش مؤثر بود.

آقای کلیفلند می‌گوید که عملیات نظامیان افغان و خارجی در برابر داعش مؤثر بوده و جنگجویان این گروه مورال‌شان را از دست داده‌اند.

وی گفت:

"آنچه ما می‌بینیم اینست که تعداد زیادی از اعضای داعش کشته شده‌اند، مراکز زیادی از قبیل قوماندانی‌ها و لوژسیتک‌های آنان تخریب شده‌است، در مجموع گفته می‌توانیم که روحیۀ گروه داعش در حال حاضر بسیار قوی نیست، ما شماری از داعشیان را در کنر دیده‌ایم، آنان تلاش می‌کنند تا زنده بمانند. ما فکر نمی‌کنیم که آنان ظرفیت بیشتر از این را داشته باشند."

پیش از این مقام‌های ولایت‌های غور و جوزجان در صحبت با رادیو آزادی حضور داعش در ولایات‌شان را تائید کرده‌اند، اما مأموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که آنان حضور داعش در این ولایت‌ها را تائید کرده نمی‌توانند.

اجرای عملیات در ولایت ننگرهار پس از آن در برابر داعش جدی شد که رئیس جمهور غنی چندی پیش در سفرش به ولایت‌های شرقی، دستور نابودی گروه داعش در افغانستان را، صادر کرد.

مقامات: حافظ سعید رهبر داعش در افغانستان، کشته شده‌است.
مقامات: حافظ سعید رهبر داعش در افغانستان، کشته شده‌است.

مقام‌های ننگرهار شب سه‌شنبه پس از تخریب پناهگاه‌های داعش در ولایت ننگرهار همچنان گفتند که حافظ سعید رهبر داعش در افغانستان، کشته شده‌است.

اما مأموریت حمایت قاطع می‌گوید، تا کنون اسنادی که بتواند ثابت کند حافظ سعید به قتل رسیده در دست ندارند، همچنان وزارت دفاع افغانستان می‌گوید تحقیقات در مورد خبر کشته شدن رهبر داعش در افغانستان ادامه دارد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG