لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۸

سرنوشت: حکومت دیگر امتحان خود را داده و ناکام ثابت شده‌است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و موضوعات شان را در مورد اختلافات موجود میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه افغانستان و نا بسامانی‌های جنگ در ولایت هلمند اختصاص داده‌اند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در سرمقاله‌اش نوشته‌است که پس از انتخابات جنجالی گذشته مشکلات به میان آمده در نظام کشور یکبار دیگر مردم را نگران ساخته‌است.

نویسندۀ سرمقاله می‌نویسد که بی‌باوری در حکومت وحدت ملی به آخرین حدش رسیده‌است تا جای که رهبران در مجالس رسمی و نشست‌ها بالای یک دیگر شان به گونه آشکار انتقاد می‌کنند.

در ادامۀ سرمقاله آمده‌است که حکومت دیگر امتحان خود را داده و ناکام ثابت شده‌است، بهتر این است که برای مشکلات راه حل مناسب که بیشتر به جامعه جهانی و شورای ملی ارتباط می‌گیرد، جستجو گردد.

سرخط

روزنامۀ غیر دولتی سرخط در سرمقاله‌اش نوشته که روابط ارگ با قصر سپیدار در چند روز محدود تیره نشده‌است بلکه این تیره‌گی روابط از آغاز کار حکومت وحدت ملی وجود داشت، بخاطریکه ماجرای کنونی کدام موضوع تازه نیست.

نویسنده سرمقاله نوشته‌است که این فیصلۀ جان کری نه با قانون اساسی همسویی دارد و نه کدام منطق دیگر پیدا کرده می‌تواند، به همین خاطر این گونه توافق از آغاز باورهای ملی را صدمه رسانده‌است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مورد نابسامانی‌های جنگ هلمند در سرمقاله‌اش نوشته‌است که سازمان داکتران بدون سرحد گفته، مریضان به خاطر جنگ در این ولایت امکانات دسترسی به شفاخانه‌های این سازمان را ندارند.

در ادامه مطلب آمده‌است که از آغاز ماه اگست، روزانه در حدود بیست و پنج مریض به این شفاخانه مراجعه می‌کنند و این سازمان آنرا از حالت معمولی هم کمتر می‌داند.

نویسنده مطلب به نقل از منبع می‌نویسد که هلمند بیش از یک دهه شاهد جنگ و ناامنی بوده است، اما این جنگ در قسمت رساندن خدمات صحی موانع بزرگ را ایجاد کرده‌است.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در مورد جنگ هلمند می‌نویسد که جنگجویان لشکر طیبه به رهبری افسران سازمان استخباراتی "آی، اس، آی" پاکستان در جنگ هلمند سهم فعال دارند.

در ادامه مطلب آمده‌است که جنگجویان لشکر طیبه که در کشمیر هند می‌جنگند، حالا تا هلمند رسیده‌اند.

XS
SM
MD
LG