لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۶

سرنوشت: رهبران حکومت وحدت ملی به جان هم افتاده‌اند


روزنامه های چاپ امروز کابل روی تیره شدن روابط میان رهبران حکومت و وضعیت امنیتی برخی ولایات کشور مطالبی را به نشر رسانده‌اند.

ویسا

روزنامه خصوصی ویسا در سرمقاله اش نوشته که میان هواداران رئیس جمهور و رئیس اجرائیه در رسانه ها جنگ مغلوبه جریان دارد.

ویسا با اشاره به انتقادات سران حکومت از یکدیگر شان می‌نویسد که ایجاد این حکومت طرح خارجیان بوده و از سوی آنان بالای افغان ها تحمیل شده و آینده آن نیز تا حد زیاد به تصمیم خارجیان تعلق دارد.

به نقل از روزنامه آمده است، اگر بخواهید که این حکومت با مشکلات موجود و نا همآهنگی اش ادامه یابد، شاید هرچه زودتر شاهد باشیم که یک شخص بگونه پنهان یا آشکار بیاید و پایان جنگ مغلوبه را اعلان کند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در این مورد در سرمقاله اش نوشته رهبران حکومت وحدت ملی به جان هم افتاده‌اند.

به نقل از روزنامه مشکلات میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله با گذشت هر روز بیشتر می‌شود.

نویسنده سرمقاله نوشته که در ادامه اتهامات بر یکدیگر، عبدالله عبدالله اتهامات تازه به اشرف غنی وارد کرده و در میان هواداران اش گفته است که در حکومت فساد گسترده وجود دارد و فساد پیشه گان از طریق قرارداد ها با مافیای جهانی رابطه دارند.

در سرمقاله این روزنامه آمده است که رئیس اجرائیه گفته است که ارگ نشینان دوستان و خویشاوندان خود را مقرر می‌کنند و آقای عبدالله هُشدار داده که پس از این با چهره دیگر ظاهر خواهد شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در یک مطلب اش در مورد وضعیت امنیتی بغلان به نقل از مقامات نوشته که عملیات را برای باز گیری دوباره ولسوالی دهنه غوری از نزد مخالفان مسلح آغاز کرده‌اند.

در این مطلب آمده است که در نتیجه درگیری ها، شماری از خانواده ها مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

این روزنامه به نقل از محمود حقمل سخنگوی والی بغلان می‌نویسد که نیروهای تازه نفس به این ولسوالی رسیده‌اند.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در مورد جنگ در هلمند نوشته که جنرالان پاکستان جنگ در هلمند را بر ضد نیروهای امنیتی افغان رهبری می‌کنند.

این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی هلمند می‌نویسد که در این مورد اسناد کافی در اختیار دارند.

در این مطلب به نقل از محمد حکیم انگار قوماندان زون ۵۰۵ بُست پولیس در هلمند گفته شده که در این جنگ لشکر طیبه و لشکر جنگوی نیز نقش دارند.

در روزنامه آمده است که اکنون وضعیت در کنترول بوده و نیروهای افغان توانسته اند تا جنگ را مهار کنند.

XS
SM
MD
LG