لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۹

دروازه شورای ولایتی هرات با وجود مخالفت برخی اعضای این شورا مسدود شد


شماری از اعضای شورای ولایتی هرات، دروازه این شورا را به رسم اعتراض مسدود کرده‌اند.

این افراد تصمیم لوی سارنوالی بخاطر ممنوع الخروج و به تعلیق در آوردن وظیفه رئیس شورای ولایتی را عجولانه خواندند.

اما شماری دیگر از اعضای شورای ولایتی نسبت به مسدود کردن دروازۀ شورای ولایتی انتقاد کرده و از حکومت وحدت ملی خواستند با کسانی که تخطی قانونی کرده برخورد جدی نمایند در غیر آن اعتماد مردم نسبت به حکومت از بین می‌رود.

کامران علیزایی دو روز قبل گفت که روز شنبه به وظیفه اش می‌رود. او تأکید داشت که اگر خونش هم ریختانده شود، وظیفه خود را اشغال می‌کند، اما به جای آن دروازه شورای ولایتی را به روی مردم مسدود کرد.

محمد سردار بهادری مسئول کمیته نظارت شورای ولایتی می‌گوید، اکثریت اعضای این شورا به حمایت از کامران علیزایی دروازۀ شورای ولایتی را مسدود کرده‌اند.

او اقدام لوی سارنوالی افغانستان را عجولانه خوانده گفت که این اداره باید در این خصوص تجدید نظر کند.

از آغاز تنش‌ها میان رئیس شورای ولایتی و لوی سارنوالی افغانستان، شماری از باشندگان ولسوالی‌های سرحدی ولایت هرات به شمول افراد مسلحِ که با لباس‌های شخصی گشت و گذار می‌کنند در مقابل منزل مسکونی رئیس شورای ولایتی ایستاده‌اند و از وی حمایت خود را اعلام کردند.

ده‌ها تن از این افراد امروز شنبه در مقابل ساختمان ولایت هرات دست به تظاهرات زده و نسبت به تصمیم لوی سارنوالی افغانستان عکس‌العمل نشان دادند.

این افراد هشدار دادند، در صورتیکه لوی سارنوالی از تصمیم خود منصرف نشود شاهراه‌های هرات را به روی ترافیک مسدود می‌کنند.

سه روز قبل رئیس شورای ولایتی همراه با بیست تن از افراد مسلح خود وارد ریاست سارنوالی هرات شده بود و یک انجنیر ریاست فواید عامه هرات را که تحت تحقیق این اداره قرار داشت، با خود بیرون کرد.

حالا شماری از اعضای شورای ولایتی این عمل کامران علیزایی را خلاف قانون می‌دانند.

سید عظیم کبرزانی مسئول کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای ولایتی هرات از حکومت وحدت ملی می‌خواهد تا این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند در غیر آن مردم دیگر به حکومت وحدت ملی باور نخواهند کرد.

با وجودیکه خبرنگاران به دفتر والی هرات مراجعه کردند تا دیدگاه والی این ولایت را نسبت به مسدود شدن دروزاۀ شورای ولایتی داشته باشند، اما با تلاش‌های زیاد خبرنگاران موفق به مصاحبه با والی هرات نشده و دفتر مطبوعاتی ولایت را به رسم اعتراض ترک کردند.

خبرنگاران معترض ادعا می‌کنند که در سه روز گذشته بارها با والی هرات در تماس شده‌اند تا پیرامون این قضیه معلومات بدست آورند اما محمد آصف رحیمی والی هرات توجه به تلاش‌های خبرنگاران نکرده‌است.

به دنبال این مشکلات، لوی سارنوالی افغانستان وظیفه رئیس شورای ولایتی هرات را به حالت تعلیق قرارداد و او را ممنوع الخروج اعلام کرد.

همچنان لوی سارنوالی افغانستان به مقامات امنیتی هدایت داده‌است تا آقای علیزایی را تحت پیگیرد قرار دهند و او را به مقامات مسئول تسلیم کنند.

اما آقای علیزایی پافشاری دارد که این موضوع از صلاحیت‌های لوی سارنوالی بالاست و تنها مردم می‌توانند در این مورد تصمیم بگیرند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG