لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۶

سیستم اخذ جوازهای آن لاین برای ساخت بلند منزل‌ها فعال شد


برای اولین بار سیستم اخذ جواز‌های آن لاین برای ساخت بلند منزل‌ها در افغانستان فعال گردید.

شاروالی کابل می‌گوید، بخاطر معیاری شدن انکشاف شهری، شفافیت در گرفتن جواز اعمار ساختمان‌ها و عرضه خدمات شهری به موقع نیاز است تا سیستم آن لاین اخذ جواز ساخت بلند منزل‌ها عملی گردد.

عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل روز یکشنبه هنگام افتتاح این سیستم گفت که با استفاده از این سیستم کار اخذ جواز ساخت بلند منزل‌ها آسان و در مدت کم و با شفافیت بیشتر انجام می‌شود.

وی گفت:

"هدف این بود که ما برای کسانیکه و سرمایه گذاران که می‌خواهند برای احداث تعمیر‌ها و بلند منزل ‌های شان مجوز ساختمانی اخذ کنند این سهولت را بدهیم تا آنها از طریق پروسه آن لاین مجوز ساختمانی درخواست بدهند و تمام پروسه‌های صدور مجوز ساختمانی را همکاران ما طی می‌کنند زمانیکه تکمیل شد سند مجوز ساختمانی را آن لاین اخذ می‌کنند."

آقای حبیب زی همچنان گفت، با فعال شدن این سیستم از فساد اداری جلوگیری شده، عواید بیشتر گردیده و همچنان از بی‌نظمی‌های شهری نیز جلوگیری می‌شود.

در ۱۴ سال گذشته در کابل و برخی ولایات صد‌ها شهرک رهایشی ساخته شده که به گفته مقامات افغان ۷۰ درصد آن غیر معیاری می‌باشد.

شاروالی کابل می‌گوید، در شهر کابل شهرک‌های رهایشی که ساخته شده تنها ۱۸ شهرک پلان شده و بقیه آن غیر پلانی می‌باشد.

در این حال ایمل مرجان معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی که در این نشست حضور داشت گفت، این وزارت در بخش ساده سازی سیستم جواز به گونه آن لاین با شاروالی کابل همکاری می‌کند.

وی در ادامه گفت:

" ما سیستم آن لاین را افتتاح می‌کنیم تا تاجران ما در داخل کشور و خارج از کابل با شاروالی ارتباط داشته باشند ما این امکانات را داریم و تعهد می‌نمایم که در این قسمت با شاروالی کابل همکاری می‌کنیم."

مقامات افغان پیش از این گفته اند تلاش می‌شود بر علاوه شاروالی کابل خدمات در ادارات دیگر حکومتی نیز الکترونیکی شده و سهولت‌های لازم برای مردم به میان آید.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تأکید بر این مطلب می‌گوید که این کار به وقت بیشتر نیاز دارد و مردم باید حوصله داشته باشند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG