لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۳

تیمور: طالبان ولسوالی خواجه غار تخار را تصرف کردند


مسئولان محلی ولایت تخار می‌گویند که ولسوالی خواجه غار این ولایت به دست طالبان مسلح سقوط کرده است و هم اکنون درگیری شدید در حومه‌ها شهر این ولسوالی جریان دارد.

سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار به رادیوآزادی گفت که مخالفان مسلح حکومت حوالی ساعت سه شب گذشته از چندین استقامت بالای ولسوالی خواجه غار حملات تهاجمی شان را آغاز کردند که در نتیجه ساعت پنج صبح امروز دوشنبه این ولسوالی به دست طالبان مسلح سقوط کرد.

آقای تیمور گفت، هم اکنون به هدف باز پس گیری این ولسوالی عملیات نیروهای مشترک دولتی راه اندازی شده و درگیری شدید در حومه‌های شهر این ولسوالی میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح جریان دارد.

سخنگوی والی تخار در خصوص سقوط این ولسوالی به رادیوآزادی چنین گفت:

"بلی ولسوالی خواجه غار به دست طالبان مسلح سقوط کرده و هم اکنون درگیری شدید جریان دارد و ما تلاش می‌کنیم تا این ولسوالی را دوباره از چنگ طالبان مسلح آزاد نمایم و فعلاً در برخی قسمت‌های شهر خواجه غار نیروهای دولتی داخل شده‌اند و در این درگیری به طالبان و نیروهای دولتی تلفات وارد شده اما ارقام دقیق آن در اختیار ما نیست و فعلاً جنگ شدید جریان دارد."

قابل یاد آوریست که ولسوالی خواجه غار ولایت تخار سال گذشته در ماهِ میزان نیز به دست طالبان مسلح سقوط کرد بود، اما نیروهای دولتی توانستند این ولسوالی را پس از سه روز سقوط دوباره تصرف کنند.

ولسوالی خواجه غار در قسمت شمال غربی ولایت تخار موقعیت دارد و این ولسوالی با ولسوالی‌های دشت ارچی و امام صاحب ولایت کندز هم سرحد است.

قابل یاد آوریست که در یک هفته اخیر طالبان مسلح در ولایت‌های شمال‌شرقی کشور به تحرکات مسلحانه شان شدت بخشیده‌اند که این مسئله باشندگان ولایت‌های تخار، بدخشان و کندز را سخت نگران ساخته است.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند می‌گوید که ولسوالی خواجه غار ولایت تخار به تصرف طالبان در آمده‌است.

وی ادعا دارد که در نتیجه سقوط این ولسوالی به نیروهای دولتی تلفات وارد کرده‌اند و چندین عراده وسایط نظامی را نیز گرفته اند.

گزارش: اجمل آرین، تخار

XS
SM
MD
LG