لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۲

رحیمی: در حمله بر پوهنتون امریکایی در کابل ۱۳ تن کشته شدند


مسئولان امنیتی کابل می‌گویند که در حادثۀ شب گذشته در پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل سیزده تن کشته و چهل و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

عبدالرحمن رحیمی قومندان امنیه کابل به رادیو آزادی گفت که هفت محصل بشمول دو دختر مشمول کشته شده‌های این رویداد هستند.

به گفته وی دو محافظ این پوهنتون، یک نگهبان لیسه نابینایان و سه پولیس نیز در این حادثه کشته شده‌اند و ۴۴ تن که در جمع آن‌ها سی و پنج محصل و نه پولیس شامل اند در این رویداد زخم برداشته‌اند.

آقای رحیمی می‌گوید که نخست یک انتحار کننده موتر مملو از مواد انفجاری‌اش را منفجر ساخت و راه را برای ورود دو مهاجم دیگر به داخل پوهنتون امریکایی افغانستان باز کرد.

مسئولان امنیتی کابل گفته‌اند که در هنگام این رویداد هفت صد تا هفت صد و پنجا تن از محصلان در پوهنتون حضور داشتند بخاطر نجات آنان عملیات نیروهای امنیتی با احتیاط صورت گرفت.

در پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل حدود یک هزار و هفت صد تن مصروف آموزش هستند.

در مورد کشته شدن اتباع خارجی در این رویداد چیزی گفته نشده و سفارت امریکا در کابل گفته‌است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تا هنوز مسئولیت این رویداد را کدام گروهی بر عهده نگرفته‌است.

معلومات قبلی:

حملۀ مسلحانه بر پوهنتون امریکایی افغانستان صورت گرفته‌است.

بر بنیاد گزارش‌ها شام امروز حملۀ مسلحانه بالای پوهنتون امریکایی افغانستان واقع ساحۀ دارالامان مربوط حوزه ششم امنیتی کابل رخ داده‌است.

خبرنگار رادیو آزادی از محل رویداد می‌گوید که نخست در نزدیک پوهنتون انفجاری رخ داده‌است و بعد از آن افراد مسلح داخل محوطۀ پوهنتون شده‌اند.

درگیری میان نیروهای دولتی و افراد مسلح تا این دم دوام دارد.

تعدادی از محصلین این پوهنتون به رادیو آزادی می‌گویند که در جریان این رویداد تعدادی از محصلین مصروف درس در این پوهنتون بودند.

گفته می‌شود تلفات جانی نیز در این حمله رخ داده‌است.

خواستیم نظر مقامات امنیتی را نیز با شما شریک کنیم اما با تماس‌های مکرر به مسئولین امنیتی موفق به این کار نشدیم.

پوهنتون امریکایی افغانستان یک نهاد معتبر تحصیلی در افغانستان است که بیشترین استادان آن شهروندان کشورهای خارجی هستند.

این در حالیست که چندی پیش دو تن از استادان این پوهنتون که شهروندان امریکا و آسترالیا بودند از سوی افراد نا معلوم ربوده شدند.

XS
SM
MD
LG