لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۷

امانی: ۳۲ مخالف مسلح در ولسوالی سانچارک سرپل کشته شدند


مقامات محلی در ولایت سرپل از کشته و زخمی شدن ۴۷ مخالف مسلح دولت در ولسوالی سانچارک این ولایت خبر می‌دهند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل صبح امروز به رادیو آزادی گفت که این شورشیان بعد از ظهر روز جمعه در نتیجه حملات هوایی کشته و زخمی شدند.

وی گفت در این حمله ۳۲ مخالف مسلح دولت کشته و۱۵تن دیگر‌ شان زخمی گردیده‌اند.

وی افزود:

"جنگ در مناطق توگزار، مسجد سبز، توپخانه و آب کلان از یک هفته به اینسو ادامه دارد، در این یک هفته ما دست آورد‌های خوبی داشتیم و صبح امروز عملیات پاکسازی مناطق ناامن از وجود مخالفین مسلح دولت دوباره آغاز شده و از نتایج آن بعداً به رسانه‌ها اطلاع خواهیم داد."

اما مخالفین مسلح دولت کشته و زخمی شدن افراد‌ شان را در این عملیات را تا هنوز تائید و یا رد نکرده‌اند.

جنگ شدید بین نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح دولت از یک هفته بدینسو در ولسوالی سانچارک در حالی ادامه دارد که به گفته مسئولان تا اکنون صدها خانواده محبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

خانم زرمینه یک تن از این بیجا شده‌ها که حدود ۷۰ سال دارد به تازه‌گی خانه‌اش را ترک کرده و از قریه توپخانه به توگزار مرکز ولسوالی سانچارک پای پیاده آمده‌است. وی با چشمان اشک آلود از جریان وضعیت فعلی خانواده‌های بیجا شده به لهجه دهاتی چنین قصه می‌کند:

"در قلب شام بود، طالبا آمدند. جوان‌ها را کشتند، خود ما پای پیاده خانه‌های خود را ترک کده فرار کددیم. همه برآمدند، مردم زیاد بود به هر طرف می‌دویدند. کس، کسی ره نمی‌شناخت. ما بودیم که تا همین جا آمدیم. بسیاری کس‌ها در قشلاق گیر ماندند. گشنه و تشنه هستیم. تا به امروز یک لقمه نان هم نخوردیم."

اما مقامات محلی می‌گویند تا چند روز دیگر تمامی ساحات از دست رفته را از وجود مخالفین مسلح دولت پاکسازی خواهند کرد و بیجا شده‌ها به قریه‌های‌شان بر خواهند گشت. عملیات نوید ۱۵هفته گذشته در ولسوالی سانچارک آغاز شده‌است.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG